La gran cita de la vela

El logo de la Copa Amèrica inclou la B de Barcelona

  • El disseny realitzat per l’estudi d’arquitectura barceloní Práctica és la primera vegada que es vincula directament a la seu de la competició

  • Copa Amèrica de vela a Barcelona: guia ràpida de la competició

El logo de la Copa Amèrica inclou la B de Barcelona

Simon Watts / Reuters

2
Es llegeix en minuts
Natàlia Farré
Natàlia Farré

Periodista

Especialista en art, patrimoni, arquitectura, urbanisme i Barcelona en tota la seva complexitat

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Des que al març es va donar a conèixer Barcelona com a seu de la pròxima Copa Amèrica de vela, la 37a, poques notícies han transcendit sobre l’esdeveniment. La cita és important: suposa un impacte de mil milions d’euros i una audiència de 800 milions d’espectadors com a mínim, i els organitzadors controlen com i quan es dona la informació. Aquest dimecres hi ha hagut convocatòria i notícia: el logo de la pròxima edició inclou la lletra B amb referència a la ciutat i ha sigut dissenyat per l’estudi d’arquitectes barceloní Práctica. Més novetats, detalls sabuts però no expressats públicament: la cerimònia inaugural se celebrarà el 22 d’agost del 2024. Tot seguit, les proves preliminars de final i la Cup Challenger Selection, del 31 d’agost al 6 d’octubre. 

Vincle amb la ciutat

El logo, escollit entre 62 propostes, «ens va agradar perquè porta la ciutat incorporada. És la primera vegada que passa», va assegurar Grant Dalton, CEO d’Emirates Team New Zealand (organitzador de l’esdeveniment com a guanyador de l’última edició). Anna Berbieta, una de les autores del disseny, ha assegurat que van tenir molt clares dues coses: «Que el trofeu era un objecte molt icònic i present en la competició des de 1851» i la intenció de «vincular la Copa Amèrica amb la ciutat». La imatge de marca inclou, a més, formes orgàniques en una paleta de colors primaris que tant evoquen els perfils de Barcelona com del trofeu. 

Sèrie documental

Notícies relacionades

Més coses: hi haurà experiència interactiva sense necessitat de llançar-se al mar. S’està treballant amb uns simuladors que permetin al públic experimentar el que se sent a l’estar a bord d’un AC-75, per això els organitzadors prometen pantalles gegants al ‘village’ de l’esdeveniment, a l’Imax. I s’emetrà una sèrie documental focalitzada en els cinc equips competidors i en Barcelona dirigida per Jimmy Chin. 

Desplegament de poder

La resta de la convocatòria ha sigut un repàs del que ja s’ha realitzat fins a la data i una allau de felicitacions entre administracions, organització i societat civil barcelonina. Dona idea de l’abast de l’esdeveniment –el tercer en impacte, només per darrere dels Jocs Olímpics i del Mundial de futbol– el rosari d’autoritats presents. Tots acompanyaven Grant Dalton: des de l’alcaldessa Ada Colau fins al president del Port de Barcelona, Damià Calvet, passant pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, la delegada del Govern, Maria Eugènia Gay, i el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. I la meitat del món empresarial i esportiu de la ciutat, impossible enumerar-los, igual que també és impossible imaginar com seran els futurs esdeveniments relacionats amb la competició després del poder desplegat aquest matí al Museu Marítim de Barcelona.