Obra clau

Renfe adjudica la decisiva prolongació d’andanes d’Arc de Triomf

La longitud més gran permetrà que les línies R1, R3 i R4 utilitzin trens més llargs i guanyin capacitat

Renfe adjudica la decisiva prolongació d’andanes d’Arc de Triomf

Laura Guerrero

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Renfe ha adjudicat unes obres de molt poca extensió geogràfica però transcendents per a la xarxa de rodalies catalana. Es tracta de la prolongació de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf de Barcelona perquè arribin a fer 200 metres. El guany d’aquesta petita intervenció és directe i tangible: les freqüentades línies R1, R3 i R4 podran utilitzar trens més llargs i, per tant, incrementar notablement la capacitat de transportar viatgers entre la capital i les comarques que comuniquen.

Les obres s’han encarregat a l’UTE Contratas Vilor S.L- López Instalaciones eléctricas, per un import de 2.897.320,80 euros (IVA inclòs). Les adjudicatàries tenen 10 mesos per completar la prolongació d’andanes i les millores d’accessibilitat incloses en el projecte. L’estació la utilitzen diàriament al voltant de 25.000 persones.

Notícies relacionades

«A tall d’exemple, un tren format per dues unitats Civia de 5 cotxes té una longitud de 200 metres i una capacitat per a pràcticament 2.000 persones», exemplifica l’operadora ferroviària en un comunicat. «A més, dels 211 nous trens per a serveis de rodalies comprats per Renfe amb una inversió de 2.445 milions d’euros, 35 són de 200 metres i 176 de 100 metres (si circulen en doble composició, 200), i dels 101 addicionals per a rodalies i mitjana distància sobre els quals s’executarà l’opció de compra aquell mateix any», afegeix.

A més de guanyar longitud, les andanes guanyaran un ascensor, ressituaran una escala mecànica i renovaran els encaminaments per a persones amb mobilitat reduïda. El vestíbul també tindrà millores d’enllumenat i adequació i s’optimitzaran els sistemes d’informació. Renfe justifica que les obres no s’hagin fet fa anys per la «gran complexitat» de la intervenció» i la retirada de l’anterior empresa adjudicatària. Aquest desistiment, addueix, va obligar a tornar a redactar el projecte, però es va aprofitar per incloure-hi més millores.

Temes:

Renfe