Al districte de Sant Andreu
Barcelona afronta les obres per ampliar la reforma de la Meridiana fins a Felip II
La nova fase de la reforma, amb un cost de 7,83 milions d’euros, començarà la setmana del 21 de novembre i es preveu que acabi cap a l’estiu que ve

Les obres per ampliar la transformació de l’avinguda Meridiana de Barcelona fins al carrer de Felip II començaran la setmana del 21 de novembre, segons ha informat el consistori aquest cap de setmana. Així, la transformació de l’avinguda continua avançant amb les obres de reurbanització d’un nou tram de la via, el que comprenen les dues illes encaixades entre Navas de Tolosa-Josep Estivill –on la reforma va acabar la primavera passada– i el carrer Felip II.
Segons l’Ajuntament de Barcelona, l’actuació està dirigida a convertir aquesta via en un eix ciutadà amb més zones verdes, espai per als vianants i una mobilitat sostenible. Serà el primer tram de Sant Andreu on s’actuarà i s’hi invertiran 7,83 milions d’euros. La previsió del consistori és que les tasques acabin l’estiu de l’any que ve.
Notícies relacionadesLes obres permetran que es doni continuïtat a la remodelació de la nova Meridiana, amb dos carrils per a vehicles i un per a autobús en cada sentit, un carril bici bidireccional central, voreres més àmplies i més arbratge i parterres. A la plaça de Ferran Reyes i els jardins de Maria Soteras, l’espai central s’eixamplarà i es convertirà en una rambla àmplia que millorarà el passeig i la connectivitat entre els dos costats de l’avinguda.
Una vegada la reforma es completi fins a Felip II, s’hauran remodelat 1,7 quilòmetres de la Meridiana des del mandat passat. A més, s’hauran plantat uns 560 arbres nous i 10.000 metres quadrats de parterres i verd. El govern municipal estima que els canvis aconseguiran reduir el trànsit en uns 17.000 vehicles al dia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"