Protesta ciutadana
Ciutat Meridiana diu prou
Els veïns del barri més pobre de Barcelona s’han manifestat aquest divendres sota el lema «contra la pobresa, l’atur i els desnonaments; per una vida digna»

Els veïns de Ciutat Meridiana han sortit aquest divendres al carrer per dir prou. Convocats per l’associació de veïns –reconvertida des de fa anys en una mena de sindicat de vivenda del barri– s’han manifestat sota el lema «contra la pobresa, l’atur i els desnonaments; per una vida digna».
Des de l’organització denuncien que el 2022 ha començat pitjor del que va acabar el 2021, que no va ser precisament bé, amb desnonaments cada setmana per denúncies de bancs i fons d’inversió, propietaris del parc de vivenda ocupat per la falta de pisos socials a la ciutat.
Assenyalen també que la Zona Nord de Nou Barris –Torre Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana– és un dels llocs de la capital catalana on la pandèmia més s’ha acarnissat pel que fa a les conseqüències socials. «Sent el barri més pobre de Barcelona estem veient com en els últims anys està pujant el preu dels lloguers, els subministraments i fins i tot els aliments més bàsics. Tot puja menys el nostre treball precari. Molts, és clar, en negre, ja que ningú es digna a regularitzar els nostres veïns», acaben dient en el manifest que han llegit durant la protesta, que ha sortit després de dos quarts de sis de la tarda de la plaça Roja i ha acabat a Fabra i Puig.
- Alerta sanitària La verola del mico preocupa els metges: «Fa por, molta por»
- Als EUA L’autora de ‘Com assassinar el teu marit’, a judici per matar el seu marit
- Nova agressió Vídeo | Apunyalat per l’esquena un vigilant a l’estació d’Igualada
- Art a Barcelona La llum de Turner il·lumina el MNAC
- Per a morros fins Tres bons restaurants de Barcelona per al cap de setmana
- Assetjament escolar Un any del suïcidi de la Kira: «La nostra vida es va acabar llavors»
- Nova agressió Vídeo | Apunyalat per l’esquena un vigilant a l’estació d’Igualada
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: Paròdia de Chanel i TV-3 amb Orfidal
- Eleccions municipals Els 10 reptes de Colau si repeteix com alcaldessa de Barcelona de cara al pròxim mandat
- Expedient TMB aparta de qualsevol tasca el conductor de bus positiu en drogues implicat en un accident a Barcelona