Relleu al Govern
Colau agraeix la seva tasca a Castells i elogia el nou ministre Subirats
L’alcaldessa de Barcelona remarca que el primer se’n va per problemes de salut i aplaudeix el seu llegat

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha elogiat aquest divendres tant el ministre d’Universitats sortint, Manuel Castells, que ahir va abandonar el càrrec, com el seu substitut al Govern, Joan Subirats, el nomenament per al càrrec de les quals s’ha considerat sempre fruit de la proposta de la regidora.
En una compareixença després de passar diversos dies confinada pel positiu de dos dels seus familiars, i després de precisar que s’havia fet dos PCR amb resultats negatius, Colau ha mostrat el seu agraïment a Castells, «un intel·lectual excepcional» del qual ha dit que al seu dia va ser «generós» a l’acceptar la designació com a ministre perquè «tenia la trajectòria feta».
El llegat
Notícies relacionadesA Castells li ha atribuït «un treball excepcional» amb «mesures concretes i útils», com «reduir les taxes universitàries i fer més pública la universitat». «No tinc dubte, perquè el conec, que deixa les seves responsabilitats però seguirà plenament i intel·lectualment actiu, com en tota la seva vida», ha afegit.
Quant a Subirats, al qual s’ha referit com una persona «molt coneguda i estimada a Barcelona, Catalunya, Espanya i el món», ha vaticinat que serà un bon ministre i ha destacat la seva capacitat de diàleg, que, ha remarcat, li serà útil per al càrrec. «És una persona de consens amb un perfil de prestigi i compromesa amb el bé comú». Ha destacat el seu pas per l’ajuntament, on va abandonar el càrrec de tinent d’alcalde de Cultura i va anunciar que es retirava fa uns mesos.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament