Urbanisme

Dreta i esquerra s’atrinxeren a favor o en contra del tramvia i les superilles a Barcelona

Junts qualifica de «dogmàtic, sectari i mancat de rigor» el projecte de Superilla Barcelona i Esquerra critica al govern municipal la «falta d’estratègia»

Dreta i esquerra s’atrinxeren a favor o en contra del tramvia i les superilles a Barcelona

FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ha quedat tapat per temes de gran rellevància, com l’ordenança de terrasses, l’actualització de la norma que regula els pisos turístics (i el lloguer d’habitacions) i la reforma de la Rambla. Però després d’aquests saberuts debats de ciutat, Junts ha pres la paraula per parlar del pla d’eixos verds, el projecte Superilla Barcelona, i sol·licitar que es modifiqui el calendari per evitar un «desastre ecològic». O sigui, ajornar-lo una dècada. La regidora neoconvergent Francina Vila ha qualificat el projecte de «dogmàtic, sectari i mancat de rigor». Els partits de la dreta han recolzat la petició dels independentistes, mentre que l’esquerra hi ha votat en contra. També hi ha hagut temps per parlar, una vegada més, del tramvia per la Diagonal. Els dos casos han confirmat que en matèria de mobilitat i urbanisme es manté el vell esquema de trinxeres polítiques: una per a l’esquerra i una altra per a la dreta.

Notícies relacionades

La proposició sobre les superilles no ha prosperat, ja que els vots de Barcelona en Comú, el PSC i ERC (29 en total) han passat per davant dels 13 restants que sumen Junts, el PP, Barcelona pel Canvi, Ciutadans i la regidora no adscrita Marilén Barceló. Mateix resultat ha obtingut el desig del PP i Barcelona pel Canvi que s’aturi el pla per connectar les dues línies del Tram a través de la Diagonal. L’esquerra ha defensat l’eliminació d’espai per al cotxe a l’Eixample, però amb matisos per part d’Esquerra, que ha acusat el bipartit de comuns i socialistes d’«excés de tacticisme i falta d’estratègia». La dreta ha coincidit, brandint sengles estudis del RACC i el Supercomputing Center, que reduir carrils per al cotxe genera més trànsit i més contaminació en els entorns, «creant carrers de primera i carrers de segona». «Això va en contra de la filosofia de ciutat igualitària de Cerdà», ha resumit Vila.

Sobre el tramvia, arguments molt similars, i molt de sempre. La dreta reclamant el bus elèctric per la Diagonal i criticant una infraestructura «massa rígida» i una esquerra brandint la necessitat de connectar més i millor la gran ciutat amb l’entorn metropolità, amb ERC recordant que ha d’acabar-se això que el tramvia sigui «El Dorado», amb referència als diners que s’embutxaca l’empresa concessionària. Eternes divisions, però en alguna cosa sí que s’han posat d’acord: tots a favor d’urbanitzar al més aviat possible la superfície que ha deixat el túnel de Glòries. ¿Quan? A partir del 2023.