Zona de baixes emissions

Barcelona dona sis mesos de moratòria als transportistes que comprin un vehicle nou

Els conductors sense etiqueta ambiental de la DGT que es comprometin a renovar la flota podran continuar circulant per la ciutat fins al juliol o fins que els entreguin el cotxe nou

Barcelona dona sis mesos de moratòria als transportistes que comprin un vehicle nou

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els transportistes que es comprometin a canviar de vehicle en sis mesos podran continuar circulant sense l’etiqueta ambiental per la zona de baixes emissions (ZBE) de Barcelona durant aquest temps. Aquest és l’acord a què han arribat aquest divendres els responsables de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat amb les associacions del col·lectiu professional del transport de mercaderies per carretera. L’establert fins avui era que el 31 de desembre, els vehicles pesats sense distintiu de la DGT ja no podran circular per l’àrea que delimiten la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral. Aquesta moratòria afecta els camions i autocars petits (vehicles dels tipus N2, N3 i M2).

Notícies relacionades

«Reconeixent la voluntat del sector de renovar la seva flota amb vehicles més nets i sostenibles, les administracions permetran la circulació de vehicles sense etiqueta de la DGT si els propietaris firmen una declaració responsable de voluntat de compra d’un nou vehicle», assenyalen fonts de l’AMB. Aquest document comportarà el compromís de fer el canvi de vehicle abans del 30 de juny. «Amb la voluntat d’ajudar el sector del transport professional perquè sigui una part activa conjunta de l’estratègia per a la lluita per l’emergència climàtica i la millora de la qualitat de l’aire, es considera oportú que qualsevol estratègia s’ha de plantejar de manera que la seva afectació sigui la necessària, però minimitzant l’impacte», indica el document consensuat entre les administracions i el sector.

Sense subministraments

El pacte també reitera la voluntat que el sector es vagi adequant a les tecnologies que hi ha en el mercat, «i no a tecnologies que encara no estan prou esteses en la categoria dels vehicles pesats». A més, les administracions reconeixen les dificultats aparegudes en les cadenes de subministrament dels vehicles, especialment els de les categories més específiques, com els tipus N2 i N3 (vehicles per al transport de mercaderies de més de 3,5 tones). Per facilitar aquest procediment, s’obrirà un nou canal de gestió específic en el registre metropolità de vehicles, en què es presentarà la declaració responsable de voluntat de compra, així com el justificant de compra, que també autoritzarà la circulació sense l’etiqueta mediambiental fins a la data d’entrega del nou vehicle.