MODA SOCIAL

La marca Top Manta llança, a la fi, les seves esperades sabatilles

  • Les han batejat Ande Dem, caminem junts en wòlof, i han sigut elaborades en tallers familiars amb criteris ètics.

  • Els diners que recaptin de la seva venda (costen 115 euros), els destinaran a ajudar a regularitzar la situació d’altres companys.

Zapatillas marca Top Manta

Zapatillas marca Top Manta / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Feia dies que escalfaven l’ambient insinuant a les seves xarxes «l’especial» de la seva nova col·lecció, però no va ser fins dilluns –el dia abans de l’estrena– que van començar a donar pista clares. «Cinc anys de Sindicat Manter, tres de la marca Top Manta i la nostra estrenada cooperativa demostren que les coses es poden fer d’una altra manera. Perquè no es tracta només de fer-ho sinó de fer-ho bé. Demà donarem la benvinguda a un nou caminar conjunt», van compartir a les seves xarxes socials al costat d’una imatge d’una dona sobre la qual es llegia: «It’s not about ‘just doing it’, it’s about doing it rigth», en evident al·lusió a l’eslògan de la més cèlebre marca de sabatilles. Ja (gairebé) no quedava lloc a dubtes i, si en quedava alguna, s’ha dissipat la tarda d’aquest dimarts. Efectivament, el producte estrella de la nova col·lecció de la marca Top Manta, era Ande Dem, les seves primeres esportives. Un somni fet realitat per al col·lectiu, que de fet va néixer amb un prototip de vamba, peça que no han pogut arribar a produir fins ara, a causa de la dificultat que comporta crear unes sabatilles de forma ètica i sostenible, l’única manera que des del col·lectiu entenen de fer les coses.

La marca Top Manta –que ven els seus dissenys a través de la seva pàgina web, a més de la seva botiga al carrer d’En Roig, al Raval– va néixer fa tres anys amb la intenció de transformar i dignificar l’etiqueta que els occidentals els havien posat: Top Manta. La seva intenció va ser des del primer dia ser una marca «humana, solidària i popular, subversiva davant les grans empreses i que denunciés el racisme, la persecució i el càstig que viu aquest col·lectiu». Naixien per ser una marca que trenqués les «fronteres internes» de Barcelona i defensés els drets humans dels migrants. Amb uns principis intactes han presentat aquest dimarts a la tarda, tres anys després, en un xou al Centre d’Arts Digitals IDEAL Barcelona, les seves esperades sabatilles, el nom de les quals, Ande Dem, significa caminem junts en wòlof.

Les sabatilles són fruit de dos anys de treball i han sigut produïdes localment en tallers familiars del País Valencià i Porto i dissenyades pels mateixos manters, amb la col·laboració de Sara González de Ubieta, premi Ciutat de Barcelona de disseny, i la dissenyadora gràfica Helga Juárez. N’han produït només 400 parells, entre les talles 35 i la 46 que vendran tant a través de la web com a la seva botiga. S’han limitat a aquesta xifra per no generar excedents i, quan s’esgotin, aniran creant-les a demanda.

Notícies relacionades

El preu del calçat, l’elaboració del qual s’ha fet amb materials vegans, és de 115 euros i els diners que recaptin es destinaran a regularitzar companys que segueixen al carrer, com ja va succeir amb l’exitosa campanya de la Loteria Mantera, en la qual dissenyadors de renom van crear caçadores exclusives per a la marca, projecte que va servir per ajudar a treure del carrer 120 companys manters.

Actualment la producció de la marca Top Manta ofereix feina a 25 persones.

Temes:

Top manta