Un total de 127 metres d’altura
Comença l’última fase per coronar la torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família al desembre
El fust o pinacle, que farà créixer el temple 11 metres més, té forma hiperboloidal i finalitza en tres braços de recolzament d’una estrella de dotze puntes que s’il·luminarà des de dins

Aquest dimarts la Junta Constructora de la Sagrada Família ha començat a erigir el fust o pinacle, peça indispensable i última fase per poder acabar al desembre la torre de la Mare de Déu, de 127 metres d’altura i que estarà coronada per una estrella de dotze puntes que s’il·luminarà des de dins.
Segons ha informat la Junta Constructora del temple, el pla d’obres del 2021 s’està complint i aquest dimarts han començat a forjar el fust de la torre, que correspon a la part intermèdia del terminal de la torre, que farà créixer el temple 11 metres més.
És un fust en forma hiperboloidal, que s’inicia en sis potes i que finalitza en tres puntes o braços de recolzament de l’estrella lluminosa.
Inici de les obres
Aquest dimarts ha començat la col·locació, primer, de l’encofrat de fusta i, després, de l’armat de gran part del fust, que serà la peça de més longitud (10,80 metres) que s’ha pujat fins ara a la Sagrada Família i que farà arribar la torre fins als 127 metres d’altura.
A continuació, i en els pròxims mesos, es posarà formigó a la peça i es recobrirà amb el trencadís, i després s’acabarà el fust amb la col·locació de la peça prefabricada del terç superior i, al desembre, es culminarà la torre amb l’estrella, han detallat les mateixes fonts.
Torre amb tres parts
Aquest terminal que coronarà la torre es compon específicament de tres parts: la corona, el fust i l’estrella.
La corona és de pedra i de 6 metres d’altura i suportarà dotze estrelles de forja.
El fust, que correspon a la part mitjana del terminal i té 18 metres d’altura, és de geometria hiperboloidal, acaba en tres braços que sostenen l’estrella i tota la superfície exterior és de trencadís –tècnica gaudiniana per al revestiment d’estructures que consisteix en la creació d’un mosaic, generalment abstracte, a través de trossos irregulars de ceràmica, vidre o marbre– de tons blancs i blaus, i tot es construirà amb formigó armat.
Estrella de dotze puntes
Notícies relacionadesFinalment, l’estrella és l’element final de la torre i tindrà un diàmetre de 7,5 metres i un total de dotze puntes, amb totes les cares de vidre texturat i il·luminades des de dins.
Precisament, divendres passat la Fundació Junta Constructora de la Sagrada Família va firmar un conveni amb el Consorci de Turisme de Barcelona per impulsar conjuntament esdeveniments vinculats a la coronació de la torre de la Mare de Déu, prevista per al desembre d’aquest any.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió