El Museu de Cera de Barcelona es reinventa

Reobrirà el 4 de desembre amb 120 figures, més de la meitat, noves, com les de Greta Thunberg o Floquet de Neu

copito / periodico

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El nou Museu de Cera de Barcelona ultima els detalls de la seva reobertura, prevista per al pròxim 4 de desembre, després de nou mesos de treballs de renovació que han suposat una inversió de sis milions d’euros. Aquest dimarts han arribat al museu les figures de Greta Thunberg i de Floquet de Neu, dues de les 120 figures que tindrà. De totes, més de la meitat seran noves, segons ha explicat el director creatiu del museu, Toni Cruz.

«El nou museu tindrà un total de 120 figures, més de la meitat de les quals seran noves, que habitaran en 28 escenaris diferents, en un concepte global que aposta per la tecnologia i l’experiència interactiva», ha remarcat Cruz. «Volem fer un Museu de Cera del segle XXI, al nivell dels millors museus del món d’aquest tipus», ha afegit el director de negoci, Ángel Díaz.

L’edifici del segle XIX, situat al cor de la Rambla, «tornarà a atraure el públic barceloní, com ocorria als anys setanta, i ajudarà que la Rambla torni a ser el lloc d’oci per a barcelonins que era abans», ha assenyalat Díaz.

El projecte, que preveu crear 40 llocs de treball, està impulsat per l’empresa Advanced Leisure Services(ALS), a la qual s’han sumat un grup de socis, entre els quals hi ha l’expresident d’Endemol i exmembre de la Trinca Toni Cruz.

Els nous propietaris aposten per la tecnologia i un renovat catàleg de personatges, que inclourà algunes de les figures històriques del museu, juntament amb referents de l’actualitat i icones de la música, l’esport, el cine, la cuina o la història.

Notícies relacionades

«Els turistes vindran, com han vingut sempre, perquè serà una experiència d’oci molt gratificant, però volem que també ens visitin els barcelonins, com passava fa 40 anys, quan les famílies finalitzaven el seu passeig per la Rambla al Museu de Cera o a les golondrines», ha assenyalat Cruz.

El museu vol ser «un espai amb experiències interactives i una filosofia ‘selfie friendly’ que garanteixi la més gran i més memorable experiència per a tots els visitants», ha conclòs el director artístic. 

Temes:

Museus