30 nov 2020

Anar al contingut

Comencen les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de la plaça d'Espanya

Els treballs per adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda duraran 42 mesos i tenen un pressupost de 10 milions d'euros

El Periódico

Comencen les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de la plaça d'Espanya

David Zorrakino

El Govern ha iniciat avui dilluns, per fi, les esperades obres que permetran adaptar l’intercanviador de l’estació de metro d’Espanya (L-1, L-3 i FGC) per a persones amb mobilitat reduïda, una actuació que tindrà un termini d’execució de 42 mesos i costarà 10 milions d’euros.

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, han visitat l’inici de les obres per a la millora de l’accessibilitat a l’intercanviador de plaça d’Espanya, que rep més de 18 milions de passatgers anuals.

Calvet ha assegurat en declaracions als mitjans que aquestes obres són «una obligació» que tenen les institucions per acabar d’adaptar les xarxes de transport de Barcelona –146 de les 159 estacions de metro de la ciutat, el 92%, ja estan adaptades– i millorar la seguretat i la funcionalitat de les persones amb mobilitat reduïda.

Sanz ha remarcat que amb la situació d’emergència sanitària actual «és clau per a les institucions» mantenir el transport públic com el transport prioritari per als ciutadans i que, amb aquesta obra, la ciutat demostra el seu compromís per proporcionar un transport públic a què tothom tingui accés.

Els treballs suposen una inversió de 10 milions d’euros, compten amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, afectaran les línies L-1 i L-3 i el passadís de connexió entre aquestes, de manera que s’adaptaran tots els itineraris entre les estacions de l’intercanviador, i tindran un termini d’execució de 42 mesos.

Ascensors i passarel·les

Les principals actuacions a l’estació de l’L-1 són la instal·lació d’un ascensor d’accés, la construcció d’un vestíbul al costat del centre comercial Arenas i la implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge, així com la substitució de la passarel·la metàl·lica per una de nova i la instal·lació de dos ascensors a l’extrem de les andanes.

Les obres de l’estació L-3 consisteixen en l’ampliació del vestíbul existent i la instal·lació de dos nous ascensors, un a peu de carrer, a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs, amb el vestíbul, i un altre del mateix vestíbul al passadís de connexió amb l’L-1, a més de dos ascensors addicionals per connectar el nivell del vestíbul intermedi amb les andanes.

El projecte també inclou l’adaptació del passadís de connexió entre les estacions de l’L-1 i l’L-3, amb l’eliminació dels esglaons existents i la seva substitució per un sistema de rampes, i l’adaptació de tots els itineraris entre les estacions que conformen l’intercanviador, incloent-hi l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Nou projecte

La conselleria ha explicat que, a part de les obres iniciades, treballa en la redacció d’un projecte per a la millora en els sistemes d’evacuació de l’intercanviador, per a la qual es preveu una inversió addicional de 5 milions d’euros.

Les afectacions a la mobilitat seran puntuals fins a finals de mes, segons la fase dels treballs, i a partir de l’agost es reduirà algun carril i s’ocuparà part de la vorera i la calçada de la cantonada del centre comercial Arenas, a més que es preveuen restriccions de la circulació al carrer de la Diputació que afectaran l’avinguda del Paral·lel.

Temes: Metro