Tres anys de negociacions

Adif arrenca el projecte de soterrar les vies de tren a l'Hospitalet de Llobregat

L'empresa pública que gestiona les infraestructures ferroviàries acorda licitar la redacció del pla

L'alcaldessa Marín celebra el primer pas per reconnectar barris i impulsar la biomedicina a Bellvitge

zentauroepp41660769 l hospitalet 18 01 2018 trenes pasando por l hospitalet  fot200710134514

zentauroepp41660769 l hospitalet 18 01 2018 trenes pasando por l hospitalet fot200710134514 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

L'Hospitalet de Llobregat acaricia ja la possibilitat de desempallegar-se per sempre de les vies de ferrocarril descobertes al seu entramat urbà. Adif, l’empresa pública encarregada de la construcció i manteniment de les infraestructures ferroviàries estatals, va anunciar ahir l’acord per a la licitació del contracte de serveis de redacció dels projectes bàsic i de construcció per a la integració de la infraestructura ferroviària a l’Hospitalet amb un pressupost de sis milions d’euros i un termini d’execució de dos anys.

L’objectiu és soterrar les vies de les línies de Vilanova i de Vilafranca, uns sis quilòmetres de raïls, entremaliades i a bona part de catenàries que divideixen la ciutat de l’Hospitalet en tres zones, el que genera dificultats de comunicació entre elles.

Marín, satisfeta

L’alcaldessa de l’Hospitalet, la socialista Núria Marín, ha mostrat la seva satisfacció per l’impuls al projecte i ha recordat que el soterrament dels dos trams de les vies de Renfe «és una antiga reivindicació de la ciutat i un projecte compromès dins del pla d’inversions de Rodalies per donar solució a la fragmentació de la ciutat per les vies del tren». També permetrà, segons Marín, «oferir a la ciutadania de la regió metropolitana un transport públic més eficient que contribueixi al desenvolupament econòmic i social del territori».

L’impacte, per tant, no serà només per a la segona ciutat de Catalunya, sinó per a tota la xarxa de Rodalies. «Aquest projecte permetrà modificar l’esquema de funcionament creant nous modes d’explotació i habilitant nous itineraris i encaminaments gràcies a la construcció d’una nova infraestructura en forma de ròtula soterrada», ha informat Adif en una nota.

Millores a tota la xarxa de Rodalies

L’objectiu és, segons l’empresa responsable de vies i estacions, «garantir una correcta gestió dels fluxos de les línies que parteixen de Sants cap al municipi de l’Hospitalet de Llobregat i millorar el funcionament de la xarxa de Rodalies de Barcelona, vital per contribuir a l’objectiu d’aconseguir una mobilitat més sostenible a l’àrea metropolitana».

L’ambiciós projecte ferroviari i urbanístic inclou una nova estació intermodal (que connecta diferents mitjans de transport) al barri de la Torrassa per descongestionar Barcelona-Sants, on conflueixen dues línies de metro i algunes de Renfe. 

Una miniciutat de la biomedicina

Notícies relacionades

El soterrament de vies, a més d’alliberar espais per a l’ús ciutadà i afavorir el trànsit veïnal, també permetrà potenciar una miniciutat de la biomedicina al voltant dels hospitals de Bellvitge i de Duran i Reynals, el Campus Universitari de Bellvitge, l’Institut Català d’Oncologia (ICO) i l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (Idibell).