Injecció econòmica

La publicitat arriba als túnels del metro de Barcelona

L'empresa projectarà anuncis en plafons LED entre les parades de Diagonal i Hospital Clínic, de l'L5

0d6bda59-a001-438a-abb6-e3053c4657cc-hd-web / periodico

1
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en col·laboració amb Telefónica i l’empresa canadenca Adtrackmedia, ha instal·lat plafons LED a l’interior dels túnels del metro, entre les parades de Diagonal i Hospital Clínic, per projectar publicitat que podrà veure’s des de les finestres del vagó.

Segons ha declarat la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, aquests anuncis, que tan sols hi havia de moment en ciutats com Los Angeles, Sao Pablo i Madrid, permetran «millorar el transport amb un major finançament», un ingrés directe per a l’ús de TMB, que es podrà utilitzar per a futures obres, nous serveis, pagar la seguretat del metro, ha afegit Alarcón.

A l’acte hi han assistit la cònsol de Canada DJ. Scott, el conseller delegat Kenneth Buckmell i la ‘comànager’ d’estratègia i transformació digital de Telefónica Marta Cimelio.

10 segons

El nou dispositiu consisteix en 300 columnes LED col·locades cada 52 centímetres (cm) al llarg d’un túnel de 160 metres, que reprodueixen un anunci publicitari de 10 segons de durada en fotogrames separats des de les finestres de l’interior del metro, unes imatges fixes que són percebudes per l’ull humà com una sola pantalla de vídeo i imatge animada.

Aquest sistema serà instal·lat en un total de tres trams de gran afluència del metro de Barcelona i sumaran 214.000 euros anuals als beneficis econòmics percebuts gràcies a la publicitat per TMB, que han augmentat un 31% entre el 2012 i el 2018.

Notícies relacionades

Els plafons tindran una doble funcionalitat, ja que serviran tant per emetre anuncis, que en aquests moments són de Seat, Skoda, Volskwagen, Caixabank, Bankia, Naturgy, com perquè TMB pugui comunicar-se amb els seus usuaris.

Tot i que els ingressos de TMB augmentaran, la presidenta de TMB ha afirmat que «no abaixarà el preu del bitllet de metro, ja que les necessitats econòmiques que necessita TMB per millorar els seus serveis són infinites».