Anar al contingut

REFORMES AL SUBURBÀ

La L-5 tancarà Collblanc i Pubilla Cases per obres el mes d'agost

La construcció d'una nova estació situada entre les dues provocarà el tall estiuenc

Un autobús connectarà provisionalment el tram on es desenvoluparan els treballs

Lourdes Barragán

La L-5 tancarà Collblanc i Pubilla Cases per obres el mes d'agost

Lluis Sibils

A Barcelona, la distància normal que separa dues estacions d’una línia de metro és d’entre 700 i 800 metres, segons el Departament de Territori. No obstant, a la L5 (la línia blava), que connecta Cornellà Centre i Vall d’Hebron, hi ha una mica més d’un quilòmetre de distància entre les estacions de Collblanc i Pubilla Cases, a l’Hospitalet de Llobregat, una particularitat que es repararà aquest estiu amb la construcció d’una estació intermèdia.

Entre el 29 de juliol i l’1 de setembre, els dos dies inclosos, el servei de la línia blava estarà tallat al tram que connecta Collblanc i Pubilla Cases per construir, entre totes dues, la futura parada d’Ernest Lluch, un nou punt de connexió entre Barcelona i l’Hospitalet. 

Visita a la construcció de la futura estació

La nova estació connectarà, segons el conseller de Territori, Damià Calvet, amb les T1, T2 i T3 del Trambaix (el tramvia que connecta Barcelona amb diversos municipis de la comarca del Baix Llobregat). Calvet ha exposat els seus plans per a la construcció en una visita aquest divendres a les obres de la futura estació, en la qual també han participat dos responsables dels municipis afectats: l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la tinenta d’alcalde d’Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz.

Durant el període de temps en què es realitzaran les obres de la L5, el metro continuarà funcionant amb normalitat en la resta de parades de la línia blava (és a dir, des de Cornellà Centre fins a Can Vidalet, d’una banda; i des de Collblanc fins a Vall d’Hebron) per una altra. Per a aquells que utilitzin els serveis en el tram tallat, s’habilitarà de manera excepcional un servei d’autobusos que connecti les tres estacions (Can Vidalet, Pubilla Cases i Collblanc).

Diverses línies de metro tallades

La idea de reformar el metro no és una cosa nova: el 2009 van començar les obres a la línia 9, que connecta l’aeroport amb Zona Universitària, i ja en aquell temps es preveia la construcció de l’estació que ara, deu anys després, es posarà en marxa a la L5. Aquest 2019, altres línies com la L1 (vermella) i la L2 (morada), també tenen previstes reformes (o ja han començat, en el cas de la línia vermella).

La L1, que connecta Clot amb Fondo, porta parcialment tallada des del 29 de juny per motius de renovació de les instal·lacions internes, tot i que tornarà a funcionar des de l’1 de setembre. La L2, en canvi, deixarà de prestar serveis entre les estacions de Paral·lel i Sagrada Família a partir del 27 de juliol, també fins a primers de setembre. Les línies 2 i 5, totes dues parcialment tallades durant gairebé tot el mes d’agost, tenen bastanta afluència ja que connecten amb zones clau (com Sagrada Família, Clot o Passeig de Gràcia, en el cas de la línia 2). 

En el cas de les construccions a la L5, Calvet ha destacat que la nova estació Ernest Lluch connectarà amb les T1, T2 i T3 del Trambaix i tindrà una afluència diària de 15.000 usuaris, dels quals un 15% corresponen a intercanvis amb el tramvia”. La inversió estimada per a tot el conjunt d’obres en el suburbà, que pretén finalitzar el 2021, és de 15 milions d’euros.

Temes: Metro