Anar al contingut

LA GUERRA DEL TAXI

Aprovat el reglament metropolità que posa límit als VTC

L'AMB amplia fins a 60 minuts el temps mínim de precontractació de les llicències de vehicle amb conductor

La norma passa amb el vot faborable dels comuns, del PSC i de la CUP; l'abstenció d'ERC i del PDECat, i el no de Cs i del PP

Carlos Márquez Daniel

Aprovat el reglament metropolità que posa límit als VTC

FERRAN NADEU

Sobre el xiulet final, en l’últim ple del mandat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat aquest dimarts el reglament que guillotina qualsevol aspiració d’Uber i Cabify de sobreviure a l’entorn de la capital catalana. El Govern va imposar un mínim de precontractació d’aquests serveis de 15 minuts, però la corporació l’ha ampliat a una hora. Tenint en compte que les llicències dels VTC viuen de la immediatesa, si un quart d’hora ja havia buidat els carrers de cotxes negres amb matrícula blava, això suposarà la seva gairebé aniquilació. Podran sobreviure els serveis especials, com ara trasllats a l’aeroport, casaments, batejos, comunions o funerals. 

A cinc dies de les eleccions, l’AMB tanca un dels assumptes que més maldecaps li ha generat l’últim any, des que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es va posar del costat dels taxistes en la lluita contra les multinacionals del transport a demanda amb conductor. El reglament, amb una vigència d’entre quatre i sis anys, s’ha aprovat amb el vot favorable dels comuns, del PSC i de la CUP; l’abstenció d’ERC i del PDECat, i el no del PP i Ciutadans, que des del primer moment es van posicionar en contra de limitar la competència que exerceixen Uber i Cabify a les 10.523 llicències de taxi que operen en l’àrea metropolitana. L’abstenció d’Esquerra ha sigut durament criticada pels sindicats del taxi.

El document aprovat parteix del reial decret llei aprovat pel Govern el setembre de l’any passat, que ja modificava la llei d’ordenació dels transports terrestres (LOTT), dotant a les autonomies del poder regulador sobre els VTC. Així mateix, també segueix el camí marcat pel decret llei impulsat per la Generalitat a finals de gener, que marcava 15 minuts de precontractació, el veto a què les empreses de llicències de lloguer de vehicles utilitzin la geolocalització dels seus vehicles i la prohibició de circular per la ciutat sense clients. Aquests punts també s’han inclòs en el reglament metropolità.

Temes: Cabify Uber Taxis