A Ciutat Vella
Ofensiva a Barcelona contra els camells de marihuana que capten turistes
Els Mossos i la Guàrdia Urbana han detingut l'últim mes 46 persones
Els portaven a associacions cannàbiques que en cap cas estan autoritzades a vendre marihuana
detencions
Dispositius dels Mossos i de la Guàrdia Urbana del districte de Ciutat Vella han permès la detenció de 46 persones l’últim mes per contactar amb turistes per oferir-los la possibilitat de comprar marihuana a locals pròxims. Els locals són associacions cannàbiques que en cap cas estan autoritzades a la venda de marihuana ni de cap altra substància estupefaent. Totes les detencions s’han produït a Ciutat Vella i l’últim dispositiu es va fer ahir divendres a la nit al voltant de la Rambla.
Efectius dels Mossos i de la Guàrdia Urbana de Barcelona es van desplegar per diferents punts de la zona per detectar aquestes persones que es dediquen a captar altres persones, majoritàriament turistes que desconeixen la legalitat vigent al nostre país, i els ofereixen drogues indicant-los les associacions cannàbiques on poder adquirir-les.
El balanç dels quatre dispositius que s’han fet fins ara és de 46 persones detingudes, d’origen nord-africà, especialitzades en aquesta activitat delictiva que promou la captació i el consum de substàncies estupefaents. Segons el Mossos i la Guàrdia Urbana, els objectius d’aquests dispositius se centren a intensificar el patrullatge de paisà a les zones més afectades per aquesta modalitat delictiva i detectar aquestes persones que ofereixen marihuana als turistes.
Sense llicència municipal
Notícies relacionadesUna vegada se’ls detecta, els agents els fan seguiment fins que arriben a les associacions cannàbiques pròximes a la Rambla. Aquests dispositius es mantindran amb l’objectiu de reduir l’activitat delinqüencial que es fa entorn d’aquestes associacions.
Des de mitjans del 2015 s’han fet 74 tancaments d’aquest tipus d’associacions que operen al districte de Ciutat Vella com a punts de consum i venda de marihuana i haixix sense llicència municipal o emparant-se amb llicències que no s’ajusten a l’activitat que fan. Actualment hi ha 35 associacions cannàbiques que tenen llicència a Ciutat Vella (30 en situació legal, 2 amb precinte judicial, una de tancada i 2 d’extingides per canvi d’activitat).
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Gastronomia assequible Barcelona bona i barata: Bar Restaurant Veracruz, escudella cada dia i cuina catalana tradicional a l’Eixample
- Catalunya aprova la fusió de les ciències al batxillerat
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Viatges del president. Entre el 1993 i el 1996 Almenys vuit vols a l’avió privat d’Epstein
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
- Els socis ERC i Comuns reclamen els acords pendents
- Ressaca electoral Guardiola inicia les negociacions per formar Govern "sense línies vermelles"
