55 minuts d'espera

Thyssen admet que un error de la seva telefonista va retardar el rescat de l'ascensor de l'aeroport de Barcelona

La multinacional dels elevadors disposa de 19 tècnics a l'aeroport però l'avís no va arribar

Una senadora d'ERC pregunta al Govern espanyol per l'incident i denuncia retallades en seguretat a Aena i Adif

zlwdjpbazrlt1n1ymgrib61100 / periodico

2
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

L’empresa multinacional d’ascensors Thyssen ha reconegut a aquest diari que un error de la telefonista que va atendre la trucada d’emergència efectuada per la passatgera atrapada en un ascensor de l’aeroport del Prat va ser la causa que es tardés 55 minuts a rescatar-la diumenge passat.

"Nosaltres tenim 19 tècnics destinats a l’aeroport de Barcelona per atendre 24 hores al dia qualsevol incident, i el nostre temps mitjà d’intervenció és d’entre 3 i 5 minuts", va indicar un portaveu de la multinacional dels ascensors, que va afegir que aquesta empresa té 1.400 equips a la T1 i la T2, entre ascensors, rampes, portes automàtiques i escales.

"El que va passar diumenge és que la telefonista que va atendre la trucada al centre de trucades on es rep la comunicació quan es prem el botó d’emergència de l’ascensor) no va trucar a l’equip de tècnics que hi ha de guàrdia a l’aeroport", va indicar el portaveu. La telefonista, en canvi, va avisar un tècnic que estava de servei a la ciutat de Barcelona, a uns 15 quilòmetres de distància, que va tardar 55 minuts a arribar i intervenir. Va ser aquest tècnic el que va obrir la porta i va rescatar la passatgera.

Aquesta versió coincideix totalment amb la facilitada ahir per la direcció de l’aeroport de Barcelona després d’encarregar un informe intern. L’aeroport va trucar ahir a la passatgera afectada per demanar-li disculpes i li va oferir abonar-li totes les despeses que havia tingut per l’incident, com el pagament de l’import del nou bitllet d’avió a Sevilla (77 euros), ja que va perdre el vol.

Pregunta parlamentària

D’altra banda,La senadora d’Esquerra Republicana (ERC) per Tarragona, Laura Castel, ha presentat dues preguntes al Govern central a la Cambra Alta sobre l’avaria en un ascensor de la terminal 2 de l’aeroport de Barcelona que va provocar que una passatgera es quedés tancada dins durant 55 minuts i perdés el seu avió a Sevilla.

Preguntes d’ERC presentades al Senat sobre l’incident de l’ascensor del Prat. / EL PERIÓDICO

Notícies relacionades

"¿Quina és la causa perquèa l’aeroport del Prat hi manqui personal encarregat d’ascensors amb la capacitat suficient de poder rescatar els viatgers atrapats?" i "¿Aena té intenció d’incrementar els recursos a l’aeroport del Prat?", pregunta la senadora Castel.

Carmen González (esquerra), abans de quedar atrapada a l’ascensor, amb les seves amigues a Cornellà, diumenge passat. EL PERIÓDICO

En el mateix escrit, la política d’ERC, portaveu de la comissió de Foment, que ha denunciat la desinversió en recursos humans a Adif (trens) i Aena (aeroports), totes dues dependents de Foment, assegura que el retard en el rescat de la passatgera Carmen González Alba "es deu a la falta de personal de seguretat a l’aeroport del Prat, fet que va obligar a esperar que vingués de la ciutat de Barcelona”, en referència al tècnic que l’empresa de manteniment d’ascensors que haver d’enviar.