INFRAESTRUCTURA FERROVIÀRIA
Foment anuncia que l'estació de Sant Andreu estarà acabada el 2020
El Govern central torna a licitar el contracte de la terminal i inicia les obres dels accessos a la Sagrera
De la Serna admet un "lleuger retard" que atribueix als processos judicials oberts al voltant del projecte

zentauroepp42890469 graf1869 barcelona 12 04 2018 el ministro de fomento 180412131228 /
Malgrat el sol, el fred entra als ossos entre les columnes gairebé sense parets de la Sagrera. Sobre el terreny, una vintena d'operaris, un parell de camions i molt ciment. Hi ha activitat. L'eterna obra ferroviària ha rebut la visita del ministre de Foment, que venia amb novetats, promeses i algun tímid mea culpa. Íñigo de la Serna ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació i ha avançat que el Govern central ha rescindit el contracte del projecte de la terminal de Sant Andreu Comtal, que espera tornar a licitar a l'estiu perquè estigui acabada, amb la resta de la infraestructura, el 2020.
El ministre ha començat admetent que aquesta és una obra "llargament demanada" que pel camí ha trobat "problemes" perquè, ha dit, "cada pas s'ha d'informar també en l'àmbit judicial". Es referia a les demandes que afecten algunes de les empreses constructures que han obligat, segons la versió de Foment, a endarrerir una vegada rere l'altra el projecte. Després d'assumir un "lleuger retard", ha anunciat l'inici de les obres dels accessos a l'estació, ha assegurat que els treballs del col·lector de Prim estan molt avançats i ha calculat que al paquet de treballs pendents (deixant de banda la urbanització de l'entorn i la futura estació d'autobusos) li queda una inversió aproximada de 847 milions d'euros.
Serrells de ciutat
De la Serna ha confirmat que la data de finalització es manté el 2020. Això inclou, diu el Govern, l'estació de Sant Andreu Comtal. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, present en la visita a la Sagrera, ha lamentat que un projecte "de set o vuit milions d'euros encara no hagi pogut tirar endavant". El ministre de Foment ha informat de la impossibilitat de mantenir les condicions actuals, i això derivarà en la nova licitació per part d'Adif d'aquesta terminal després de la rescissió del contracte vigent. El que hi ha sobre la taula és "el més urgent", això és, el gruix de la nova estació i la platja de vies, nom amb què es denomina la zona de maniobres on els trens poden esperar la connexió amb altres locomotores, així com canviar de direcció o ser desviats a una àrea de manteniment.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»