Desnonada a Sants una dona embarassada de nou mesos
La PAH critica que el desallotjament s'ha fet sense avís previ

/
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) de Barcelona ha denunciat aquest divendres el desallotjament d'una dona embarassada de nou mesos i de la seva família. El desnonament s'ha fet en un pis del carrer de Gayarre, al districte de Sants-Montjuïc. L'entitat ha dit que no s'havia rebut cap avís previ ni una ordre amb data concreta.
El desallotjament l'ha ordenat el Jutjat d'Instrucció número 7 de Barcelona, després que la família comencés a tenir problemes econòmics l'any passat i deixés de pagar una mensualitat de 650 euros de lloguer. En aquell moment, assegura la PAH, va sol·licitar, i l'Ajuntament de Barcelona li va concedir, una ajuda econòmica. Tot i això, els propietaris van posar una demanda per impagament 10 dies després que la família acredités que disposaria d'una ajuda.
PANY CANVIAT
Els Mossos d'Esquadra s'han presentat aquest divendres a primera hora del matí al domicili familiar en el moment que la dona havia sortit per portar a l'escola el seu fill de nou anys. Quan ha tornat a casa s'ha trobat el pany canviat, ha explicat la plataforma. L'afectada va anar el mes d'abril passat a la PAH, on la van informar dels tràmits a seguir per garantir el seu dret a la vivenda.
Un protocol antidesnonaments millorable
“Feia temps que no ho veia, un desnonament com aquest del qual l'ajuntament no estigués informat”, afirma el portaveu de la PAH, Carlos Macías. No és habitual, sosté Macías, que es donin casos com el del carrer de Gayarre. Macías afirma que el que sol passar és que el jutge avisi el consistori 24 o 48 hores abans, cosa que amb prou feines deixa temps per reaccionar. L'ajuntament compta amb un protocol antidesnonaments que preveu l'avís judicial, però és un pacte tàcit, no una obligació. Al desembre es va anunciar que s'intentaria millorar.
La dona també va contactar amb els serveis socials perquè la taula d'emergència li facilités un lloguer social. La plataforma ha denunciat l'actitud del jutge i dels Mossos per permetre aquest desallotjament "sense avisar els serveis socials" ni els afectats amb antelació tenint en compte, a més, que la dona està a punt de tenir un fill i té al seu càrrec un nen de 9 anys.
A CASA D'UNS AMICS
Notícies relacionadesSegons ha relatat el consistori, quan l'ara desnonada els va informar dels seus problemes per pagar el lloguer, se li va proposar una mediació entre ella i la propietat, cosa que la dona va rebutjar, amb tota probabilitat per la impossibilitat d'afrontar a mitjà i llarg termini la quantitat que havia d'abonar mensualment.
L'ajuntament seguirà ara buscant un habitatge estable per a la família. Ara com ara, ha optat per instal·lar-se amb uns coneguts, i ha preferit esperar a tenir un destí definitiu a acollir-se a les opcions que els recursos municipals li oferien per als pròxims dies.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?