GRÀCIA
Lífting al Cercle Catòlic
L'entitat cultural del carrer de Santa Magdalena estrena la seva reforma en el 114è aniversari

El teatre del Cercle, on s’han instal·lat butaques noves. /
El Cercle Catòlic de Gràcia (Santa Magdalena, 12-14) viu una doble celebració. Acaba de complir 114 anys i ho ha aprofitat per estrenar una complexa reforma amb la qual ha adequat els seus espais (entre ells el teatre, que ara disposa de butaques noves) a la normativa vigent, instal·lant rampes d'accés i sortides d'emergència.
L'Institut de Cultura de Barcelona (Icub) ha pagat el 60% de les obres, que han tingut un cost d'un milió d'euros, i l'esforç dels seus 680 socis ha cobert la resta. El resultat de les obres, que es van prolongar durant un any i mig, va ser presentat als membres de l'entitat ahir en una festa en què no van faltar les actuacions teatrals ni l'humor.
El Cercle Catòlic de Gràcia va ser fundat el 1903 per col·lectius catòlics. Avui dia, el teatre i, sobretot, el teatre musical, és el seu vaixell insígnia, pel qual a més està molt ben valorat. «Mantenim algunes activitats religioses pels nostres socis grans», explica el president, Leo Quintana, que matisa que, tot i així, hi ha una gran proporció de gent jove vinculada al Cercle, com es denomina comunament a aquesta entitat de la Vila de Gràcia.
«Cada any solem fer unes 14 obres teatrals», continua Quintana. També fan tallers de teatre, tenen quatre corals (una d'elles infantil) i un club esportiu de tennis de taula, el Cercle TT Gràcia. A més al Cercle es practiquen altres esports, com el billar o el fitnes i, dins d'ell, hi ha l'Agrupament Montnegre-Josep Carner, que treballa l'educació en el temps lliure, i el Grup de Veterans de l'Esbart Santa Fe, creat amb motiu del centenari de l'entitat.
«Sempre he fet teatre, però fa sis anys que vaig decidir fer-me soci del Cercle perquè m'agradava la qualitat de les coses amateur que fan», explica Quim Fuster, soci de 53 anys. Encara que ell és normalment actor, a vegades també actua de director. «Hi ha un sol grup de teatre i 14 directors».
Sempre actuen al teatre del Cercle, del qual Fuster destaca la bona «il·luminació» i les «escenografies». Ara mateix, es troben preparant el musical Chicago.
Antiguitat
Notícies relacionadesManolita Quintana, de 94 anys, és la sòcia més antiga de l'entitat. «El meu pare ja n'era soci. I jo soc aquí des que tenia sis anys», revela. Abans, feia teatre. Ara viu en una residència, però no ha volgut perdre's la festa de celebració del 114è aniversari. «Aquesta és la meva segona casa, ¡me l'estimo tant!», diu.
El Cercle Catòlic de Gràcia va rebre la Creu de Sant Jordi el 2002. Les últimes obres al seu edifici es van realitzar als anys 50 i 60.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió