CONTROL POLICIAL
Agents de paisà persegueixen manters al parc Güell
L'actuació forma part d'un gran operatiu d'aquest cap de setmana contra la venda ambulant il·legal
/
Dos agents policials de paisà han perseguit aquest diumenge a la tarda un grup de manters que s'havien instal·lat al parc Güell per vendre quincalla als turistes. Segons portaveus de l'Ajuntament de Barcelona, de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra, cap d'aquestes institucions té constància d'intervencions policials ni de detencions en aquest espai. Però en el moment en què els venedors il·legals intentaven escapar-se, hi havia un cotxe patrulla de la Guàrdia Urbana i una furgoneta dels Mossos a prop d'un dels accessos al recinte modernista.
Aquesta actuació policial s'ha dut a terme en un cap de setmana en què l'ajuntament ha incrementat les mesures per impedir assentaments de manters als enclavaments més turístics amb una gran presència policial, especialment al passeig de Joan de Borbó, al Port Vell, on divendres es va instal·lar una pista de 'skate' per ocupar l'espai dels venedors ambulants.
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d'una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "Vaig venir per buscar-me un futur millor i tenia clar que el primer era aprendre l'idioma"
- Aquest dijous El vent i els plàtans en flor provoquen una pluja de pol·len en una Barcelona vestida de gala per a Sant Jordi: «Hi ha nivells d’al·lergògens excepcionals»
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
