Joan Gaspart: "Vull un turisme de Rolls Royce i també de xancleta"
El president del consorci Turisme Barcelona considera que el barceloní és agraït amb el sector encara que sigui crític
El president del consorci Turisme Barcelona, Joan Gaspart, considera que l'auge de l'activitat turística a la ciutat es deu també a l'activitat d'aquesta associació, "és el consorci el que ha venut la ciutat en la seva totalitat, des dels negocis a la cultura, que la gent vingui també a descansar i disfrutar".
Preguntat per si ha estat necessària la crisi per reconciliar el barceloní i el turista, Gaspart respon: "El barceloní és una persona agraïda, encara que sigui crític. Quan veu que una cosa funciona bé i que algú se'n beneficia… ¿Qui no té algun familiar vinculat al turisme? No són només hotels i restaurants. Taxis, port, aeroport, proveïdors d'aliments, infinitat de serveis es beneficien. El turisme és imprescindible, per això l'acceptació ha arribat a més del 90% de la població. Fins i tot amb el sacrifici de les persones que viuen al centre i es veuen més afectades.
Notícies relacionadesSobre la proliferació a Barcelona d'un turisme de menys poder adquisitiu, Gaspart opina: "El dia que a Nova York, Roma i Londres no hi hagi motxillers, les ciutats tindran problemes. A més el viatger ha canviat i la gent sap buscar fórmules econòmiques, que estan bé sempre que siguin legals. Benvinguts siguin tots, uns amb més mitjans i altres amb menys… Però jo no vull una ciutat només de Rolls-Royce, també la vull de xancletes. I aquí la convivència és bona i hi ha d'haver negoci per a tots".
>> Llegiu l'entrevista completa amb Joan Gaspart a e-Periódico.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia