La promoció econòmica de Barcelona
La nit de botigues del passeig de Gràcia debuta entre multituds
El sector preveu una bona campanya de Nadal a la ciutat, però sense superar les vendes del 2009
Milers de persones van anar a passejar, comprar, tafanejar i degustar tapes fins a la mitjanit
Afalta que les caixes registradores dictin sentència, si l'èxit es mesura en poder de convocatòria, la primera Shopping Night de Barcelona va desbordar les previsions més optimistes. Les voreres del passeig de Gràcia plenes a les onze de la nit, l'allau de compradors (i curiosos) bevent cava i descobrint botigues i les iniciatives promocionals en què es van bolcar comerços i hotels van dibuixar una nit màgica i singular que els promotors, els Amics del Passeig de Gràcia i Amicca, esperen que tingui rèplica i continuïtat.
El període extra d'obertura que marcava la Shopping Night (fins a la mitjanit) va estar marcat per l'enorme participació ciutadana i turística des de les nou. Malgrat el tancament d'alguns establiments de primer nivell en què les seves centrals no van donar el vistiplau a la iniciativa, que implicava una aportació econòmica, el mig centenar de botigues obertes va ser suficient per atraure multituds. Hi va haver cues per disfrutar del caldo que oferia Carme Ruscalleda a les portes de l'Hotel Mandarin i per assaborir les 600 tapes de callos i els chupitos de vi que oferia el Tapas, 24, de la mà de Carles Abellán. Establiments com Marina Rinaldi, Mango, Santa Eulàlia, i molts més convidaven a cava.
Els més famosos es concentraven a la carpa de Harper's Bazaar, des de l'alcalde Jordi Hereu fins a Xavier Trias, i faràndula variada que va incloure Beatriz de Orleans i Boris Izaguirre. Entre els que es van omplir més de la nit, els baixos de la Casa Batlló, on Custo ven estocs d'altres temporades, i l'Hotel Majestic, amb un mercat de joves dissenyadors.
Notícies relacionadesEl president de l'eix comercial, Lluís Sans, va assegurar que l'èxit havia superat les previsions i va considerar el seu objectiu plenament aconseguit: donar-se a conèixer, divertir i promocionar-se. Les vendes eren el menys important, tot i que tampoc van faltar compradors.
Més enllà de l'efervescència de la nit de botigues, el sector preveu una bona campanya de Nadal. Joan Mateu, president de la Fundació Barcelona Comerç, que aglutina els eixos comercials, espera una eclosió de vendes després d'un novembre «desastrós». Creu que les compres d'hivern s'han endarrerit i que el desembre serà prou bo per acabar-se igualant al 2009. «Estarem contents si salvem l'any», sentencia. El secretari adjunt de la Confederació de Comerç de Catalunya, Benet Boix, aspira a tancar el 2010 sense quedar per sota del 2009 (després de tres anys de baixada) i considera que la despesa s'ha congelat en molts casos per una precaució excessiva més que per necessitat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- La Policia Nacional avisa: "Si reps trucades de números desconeguts, podrien ser robotrucades"
- ASSUMPTES PROPIS Vicenç Fisas, analista de conflictes i processos de pau: "La por de Rússia és fabricada"
- FICAR LA POTA La Kiss Cam i el judici final
- Una Alemanya heroica resisteix i jugarà contra Espanya
- MotoGP Márquez torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia