ENTRE POLÈMIQUES
Dimiteix la regidora de Ciutat Vella, Itziar González
La regidora, aposta personal d'Hereu, al·lega "raons personals" per deixar el càrrec
Itziar González, el novembre passat. /
La regidora de Ciutat Vella, Itziar González, ha presentat aquesta tarda la seva dimissió. González, en el càrrec des de juny del 2007, renuncia per motius personals, en concret, segons fonts pròximes a l'exregidora, per raons de salut.
La gestió de González al capdavant del districte més conflictiu de Barcelona ha estat marcada per l'aplicació de l'ordenança de convivència, aprovada en el mandat passat. Arquitecta de professió, González ha apostat per aplicar a Ciutat Vella el que s'ha denominat l'"urbanisme preventiu", petites actuacions sobre l'espai públic per impedir la seva degradació i el seu posterior ús incívic. Amb tot, les polèmiques s'han incrementat: prostitució al carrer, robatoris i problemes de convivència a causa dels pisos turístics.
Itziar González va ser una de les escasses cares noves que va aportar Jordi Hereu a la seva llista, el 2007. Vinculada al món veïnal i professional, i no al partit, va ser sempre una aposta personal de l'alcalde. Tot i el suport d'Hereu, González no ha pogut evitar topades amb altres membres del Govern municipal a compte, sobretot, de la inseguretat i de la presència policial als carrers.
- Tribunals Denegada la pensió de viduïtat a una dona després de conviure més de 30 anys amb la seva parella
- Crisi a bord de l’‘MV Hondius’ Aquests són (de moment) els casos detectats per hantavirus: tres morts, set encomanats i diversos sospitosos
- ACTUALITAT BLAUGRANA Lamine Yamal creua fronteres al brandar la bandera palestina a la rua del FC Barcelona
- Requisits per al Bo Lloguer Jove a partir del 2026: la norma que afecta els joves nascuts entre el 1991 i el 2008
- Crisi sanitària L’OMS descarta un brot més gran d’hantavirus i allarga la quarantena fins al 21 de juny
