INAUGURACIÓ D'UNa GRAN MILLORA deL transport públic
La L-9 arribarà el 13 de desembre a cinc estacions de Santa Coloma
Els nous trens passaran cada sis minuts entre Can Zam i Can Peixauet
La línia només prestarà servei de les 6 a les 22 hores els primers mesos
L’arribada de la nova L-9 a Santa Coloma de Gramenet ja té data: diumenge 13 de desembre. Des d’aquest dia, els viatgers de Santa Coloma es podran moure en metro entre Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo (on podran fer transbord amb la línia 1) i Can Peixauet. L’estació de Santa Rosa serà l’única del tram que no estarà oberta, pel fet que el conflicte veïnal generat per les expropiacions per a la construcció de l’estació va endarrerir les obres i serà inaugurada d’aquí un any.
La nova línia, plena de singularitats com els seus trens sense conductor o els seus túnels de doble pis, tindrà un horari més reduït que la resta del metro durant els primers mesos de funcionament. El servei començarà a les 6.00 del matí (una hora després que la resta de línies) i s’acabarà a les 22.00 hores (dues hores abans de l’horari habitual del servei).
L’anunci de la posada en marxa de la nova línia va ser desvelat ahir al matí pel primer tinent d’alcalde de Santa Coloma, Joan Carles Mas (PSC), que es va avançar a un anunci que havia planificat la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. Algunes cadenes de ràdio també difonien el dia de la inauguració en un anunci publicitari de la Generalitat, malgrat que la conselleria assegurava que no tenia coneixement de la data definitiva. Posteriorment, el mateix conseller Joaquim Nadal va confirmar que serà diumenge que ve 13.
L’Ajuntament de Santa Coloma va informar que no s’organitzaran grans actes ni festes massives. «Serà una inauguració austera amb alguns jocs infantils i poca cosa més», va assenyalar el primer tinent d’alcalde de Santa Coloma. L’ajuntament provarà l’eficàcia dels primers dies del metro a la fira de Nadal del barri del Fondo, on, segons els representants municipals, s’espera una afluència molt més gran que en anys anteriors per l’efecte mobilitzador del metro.
OBERTURES PROGRESSIVES / El tram que s’inaugurarà pròximament, de 3,9 quilòmetres, serà el primer dels 50 quilòmetres que estaran en funcionament el 2014 si es compleixen els pronòstics de la Generalitat. La primavera que ve s’espera que també quedi obert el ramal sud de la línia que circularà entre el barri del Gorg, a Badalona, i el Bon Pastor, a Barcelona, i amb això s’afegiran 4 estacions més a la xarxa: Gorg (que comunicarà amb la L-2), La Salut, Llefià i Bon Pastor.
Quan es completin les proves de validació dels trens a tota la línia fins a l’estació de Sagrera-AVE, previstes per al 2010, també es normalitzaran els horaris comercials de la L-9, que podrà operar, per tant, com la resta del servei: de 5 a 24 hores de dilluns a dijous, fins a les 2 de la matinada els divendres i tota la nit els dissabtes. A finals de l’any que ve s’espera que funcionin un total de 12 estacions per on passaran uns 15.000 viatgers durant els dies laborables. Serà una petita part en comparació amb els 328.000 de la resta de les línies.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i li va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora