MÚSICA
'Acords amb Cohen' afronta tres cites i la seva edició en disc
Luis Eduardo Aute, Santiago Auserón, Gerard Quintana i Adam Cohen s'incorporen al cartell
Leonard Cohen es resisteix a confirmar el seu retorn, previst per a aquest any, però les seves cançons no estan precisament desemparades: alimenten, per exemple, l'homenatgeAcords amb Leonard Cohen,que es va presentar al juliol al Festival de Portaferrada (Sant Feliu de Guíxols) i afronta un segon assalt dins del festival Barnasants. Els Hostalets de Balenyà (avui), Sant Cugat (demà) i Lleida (diumenge) acolliran aquest concert que recrea el repertori del canadenc "vist des de la nostra perspectiva mediterrània", segons el seu creador, Alberto Manzano.
El cartell ofereix algunes novetats a partir de l'equip integrat l'estiu passat. Hi seran presents Jackson Browne, John Cale, Anjani (parella de Cohen), Perla Batalla (que va ser corista del cantautor en les gires de 1988 i 1993), Toti Soler, Jabier Muguruza, Christina Rosenvinge, Duquende i Javier Colis. No serà el cas, però, de Kiko Veneno, ni Luz. Tampoc Suzanne Vega, baixa d'última hora molt lamentada, a causa de compromisos discogràfics.
RAPSODE AMB COARTADA
En canvi, ingressen en el projecte Adam Cohen (fill del cantautor), Santiago Auserón i Gerard Quintana. També Luis Eduardo Aute i Elliott Murphy, encara que aquests només a Sant Cugat. I és novetat la incorporació de Constantino Romero, el primer espanyol que va entrevistar Cohen (va ser el 1974, en un camerino del Palau, i l'entrevista es va publicar a la revistaVibraciones), que intervindrà com a rapsode. Els arranjaments són de Kevin McCormick i Javier Mas, que dirigeixen un equip que inclou els guitarristes Charly Cepeda i Raúl Rodríguez, habituals de Veneno.
Adam Cohen, de 34 anys, té dos discos al seu nom. Parla un castellà balbucejant i amb cert accent mexicà, après "amb nòvies", revela amb somriure sàtira. Quan se li pregunta pels pròxims projectes del seu progenitor no es mostra gaire concret. ¿Hi haurà gira aquest any? "És molt possible. En la meva opinió... sí. Però cada dia diu una cosa diferent. Hi ha dies que diu: 'Vull tornar a treballar, viatjar, conèixer països...'. I dies que canvia: 'Vull descansar, estar amb la família...' Però escriu cada dia i té material nou i bo".
Notícies relacionadesPer Jackson Browne, és "impressionant que les cançons de Cohen revisquin en altres llengües amb influències mediterrànies". Perla Batalla, californiana amb arrel mexicana, incideix en la idea en el seu castellà fronterer. "Leonard diu que parlar anglès és com tenir pedres a la boca, i que el castellà és com aigua". Toti Soler aportarà l'única interpretació en català amb la seva versió deSuzanne,que va gravar el 1972 en el discLiebeslied.Una "adaptació magnífica" de Josep Maria Andreu.
El propòsit final de la nova gira és immortalitzar l'espectacle en un disc. Es gravaran les actuacions dels Hostalets i Sant Cugat, i aquesta última la registrarà TV-3 per emetre-la en un especial. Les imatges s'inclouran en un DVD que acompanyarà el compacte. ¿Data de publicació? "No abans que Leonard Cohen publiqui el seu nou disc", anuncia Manzano en un exercici de no intromissió.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»