Els socorristes de BCN es queixen de les imprudències dels banyistes
Els windsurfistes i els joves que salten des dels espigons desobeeixen els vigilants
La desatenció d'uns 2.000 avisos obliga a la Creu Roja a sol·licitar ajuda a la Guàrdia Urbana
Els socorristes de la Creu Roja a les platges de Barcelona es queixen de l'alta desobediència dels usuaris als seus avisos. Unes 2.000 advertències dels vigilants no han estat acatades per usuaris imprudents aquest estiu, molts d'ells joves que salten als espigons i windsurfistes.
Els joves que es llancen a l'aigua des dels espigons són els que menys cas fan de les ordres dels socorristes. Un de cada quatre no tenen en compte en absolut les seves recomanacions. Luis Sancho, responsable de les platges de Barcelona de la Creu Roja, assegura que aquests usuaris --principalment adolescents-- no tenen consciència del risc que corren al saltar i nedar en zones rocoses. "Aquests nois no obeeixen gairebé mai. Són sempre els mateixos però si no ens fan cas no hi podem fer res. De vegades ens veiem obligats a avisar la Guàrdia Urbana, però a vegades no donen l'abast", explica Sancho.
Un de cada cinc esportistes no atén les recomanacions dels vigilants, segons dades facilitades per la Creu Roja. Molts d'ells són windsurfistes de les platges del Bogatell i la Nova Mar Bella que naveguen per zones de bany, cosa que posa en risc els altres usuaris. "Molts windsurfistes entren al mar per zones prohibides perquè les entrades permeses són insuficients. N'hi hauria d'haver sis en lloc de tres. Però això no justifica les actituds imprudents d'alguns esportistes. De totes maneres, no hi ha hagut mai cap incident greu entre windsurfistes i banyistes", explica Xavier Torres, responsable de windsurf de la Federació Espanyola de Vela.
PERILL AL PORT
Malgrat l'alarma de la Creu Roja, els usuaris acaten més les crides dels socorristes que no pas en temporades anteriors. El 2004, la meitat dels joves que salten des dels espigons van desobeir les ordres dels vigilants. En els dos últims anys, més de la meitat dels esportistes imprudents no feien cas als socorristes de la platja. Però aquest estiu la relació s'ha invertit.
Un dels punts més preocupants per a la Creu Roja és la desobediència reiterada davant de la bocana del Port Olímpic. Aquest lloc, amb un elevat trànsit d'embarcacions, és utilitzat per nedar per part dels mateixos joves que s'hi tiren saltant. "És molt perillós perquè una embarcació no pot frenar de sobte. Si algú es dóna un cop allà, podria morir ofegat. Allà hi ha una reixa, però s'enfilen al damunt. Una vegada la van trencar i la van llançar al mar", explica el responsable de platges de la Creu Roja.
Joves espanyols i magribins formen part d'aquests grups d'imprudents. El Fòrum és un altre dels indrets on més es concentren. A la plataforma de banys, molts joves es tiren a l'aigua; però pot passar que, pel camí, rellisquin, cosa que ja va causar un ferit al cap fa poques setmanes, segons van informar els socorristes.
Notícies relacionades"L'altre dia hi van anar un grup de joves que es llançaven a l'aigua amb bicicleta. Vam haver de trucar a la Guàrdia Urbana perquè no tenim la capacitat per controlar aquest tipus de desordres", explica Sancho. La policia municipal va confirmar que s'han posat diverses multes aquest estiu per aquestes pràctiques de risc.
Al marge dels grups més conflictius, el 87% dels usuaris obeeixen les advertències dels vigilants. Els nedadors cansats i les embarcacions que envaeixen la zona de bany són els que més acaten els avisos dels socorristes.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores