TRIBUNA
Solucions asimètriques
Aconseguir que tots els ciutadans de la metròpolis de Barcelona tinguin accés a una vivenda digna és, avui dia, una de les preocupacions principals de l’AMB. L’objectiu de l’ens per al mandat 2015-2019 és facilitar l’accés a la vivenda a aquells segments de població amb menys recursos, així com aconseguir una millora en la qualitat constructiva, l’eficiència energètica i d’accessibilitat del parc construït. Amb aquesta idea, ja està impulsant una renovada política metropolitana de vivenda pública sustentada en un mandat de solidaritat urbana.
De cara al futur, l’AMB contempla aquest dret a la vivenda com un assumpte de solució asimètrica i que s’ha d’abordar des d’una sèrie d’iniciatives de diferent naturalesa, i que poden ser aplicades a cada cas segons convingui.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, l’AMB mantindrà el seu programa de millora de barris i rehabilitació d’edificis, introduint millores d’eficiència energètica i accessibilitat, entre altres. Amb l’ànim de superar el debat entre compra i lloguer i que cada ciutadà pugui optar per l’opció que més li convingui, l’IMPSOL, amb un total de 5.000 vivendes de protecció oficial construïdes, continuarà oferint vivendes destinades a la compra. Al seu torn, un nou operador públic de lloguer assequible es posarà en marxa amb la participació de l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i inversió privada, i per això es garantirà una oferta pública de lloguer assequible que amb el pas del temps ha d’arribar a ser suficient.
Antonio Balmón / Vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
			