ELS RETARDS DE L’‘ESPAI BARÇA’
El Barça s’ha gastat cent milions i encara no té projecte definitiu del Palau
El club ha corregit tres vegades l’avantprojecte del pavelló, que hauria d’estar acabat ja, segons el referèndum aprovat

/
El Barça ha gastat ja més de cent milions d’euros en l’Espai Barça, i aquests cent milions invertits no es veuen per enlloc. Els treballs més visibles es redueixen a la demolició del Miniestadi i a la construcció de l’estadi Johan Cruyff, a més d’unes obres més petites en la remodelació urbanística dels voltants de les instal·lacions. Res més.
Aquests cent milions no han permès situar si més no la primera pedra del nou Palau Blaugrana, que va pel seu tercer avantprojecte i no té, ni de bon tros, el projecte definitiu ni el permís d’obres, com va revelar ahir a la nit una informació de TV-3.
Set anys després que l’Espai Barça s’aprovés en un referèndum i el 2021, data inicial prevista per a la conclusió del que és el projecte capital del club, com va pregonar la directiva de Josep Maria Bartomeu i com considera la de Joan Laporta, que ha heretat un pla encara per acabar, ni s’ha començat el Palau ni la remodelació del Camp Nou.No hi ha ni llicencia d’obres per a l’estadi.

Càlculs erronis
Notícies relacionadesEntre els retards acumulats, alguns de la burocràcia habitual, s’inclouen els errors comesos per la directiva de Bartomeu. L’avantprojecte del 2016 ha sigut corregit dues vegades més, segons va revelar TV-3. Aquell primer pla, que tenia dissenyat un Palau per a 10.000 espectadors, un de més petit i la pista de gel, no era ben vist per l’Ajuntament. Tampoc, a més, pels càlculs erronis del Barça, ja que afectaven terrenys del Bowling, el Club Esportiu Laietà i la reserva d’espai per a la línia 9 del metro, encara en construcció.
El segon avantprojecte va contemplar un canvi de posició del pavelló petit i la pista de gel i s’hi va incloure, a instàncies del Consistori, un espai per a aparcament d’autocars i autobusos els dies de partit. Els dirigents blaugranes van advertir llavors que l’aforament previst per al Palau impedia l’organització de finals de grans esdeveniments (l’Eurolliga, sense anar més lluny) i poder allotjar concerts musicals de masses. Un any després (2019) el tercer avantprojecte ja va recollir un Palau de 15.000 espectadors. Però tardarà encara anys a construir-se.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament