L'EXPANSIÓ BLAUGRANA

Neix el 'Netflix' del Barça

Barça TV+ oferirà produccions pròpies i exclusives a través de la web i l'app del club per a tots els dispositius i en tres idiomes

L'entitat blaugrana vol cultivar el barcelonisme en els seus 350 milions de seguidors i obrir una important font d'ingressos ordinaris

05d1d739-a1c3-4e5e-a006-2ffbdcf32b25-hd-web / periodico

3
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una manera de cultivar el barcelonisme i una via de negoci. Són els dos vectors principals que regeixen Barça TV+, la plataforma digital que llança el FC Barcelona. És a dir, una espècie de Netflix en blaugrana, un canal per difondre programes audiovisuals propis i exclusius mentre busca augmentar els ingressos ordinaris per a la sostenibilitat futura del club. Amb aficionats que consumeixin productes barcelonistes i paguin per aquests.

Tenen 350 milions de seguidors a totes les xarxes socials i a través seu, de la web i l’app de l’entitat, el Barca els oferirà tota mena d’experiències per a qualsevol dispositiu (televisions, telèfons mòbils, ordinadors i tauletes) i en tres idiomes inicialment: català, castellà i anglès. Els usuaris poden trobar des de la seva posada en marxa mil hores de contingut i tres mil vídeos.

Cinc temporades completes

Barça TV+ oferirà documentals i sèries exclusives, programes d’entreteniment, reportatges dels jugadors actuals i els ja retirats. Però també la transmissió en directe i sota demanda de partits del primer equip, el filial, l’equip femení, que tindrà espai propi, i les seccions professionals. Al canal podran veure’s les cinc últimes temporades completes de futbol i els 65 partits «que han marcat la història del barcelonisme», segons la nota oficial; és a dir, les finals i els enfrontaments emblemàtics. La plataforma també canalitzarà l’emissió en directe de la versió televisiva actual –Barça TV, sense el signe +–, incorporant-hi la locució en anglès.

L’ambiciosa aposta blaugrana ha necessitat dos pilars fonamentals: Barça Studios, fundada el setembre del 2019 i que s’encarrega de la creació, la producció i la comercialització de tot el material audiovisual del club, i el projecte Fan Relationship Management, que monitorarà les dades dels usuaris i els subscriptors per gestionar els productes més atractius per a l’audiència.  

La subscripció a la plataforma serà lliure, amb registre, i també amb el pagament de 3,99 euros al mes, cosa que oferirà l’accés il·limitat a tots els continguts. Un altre programa, amb el pagament de 29,99 euros a l’any, oferirà serveis i productes addicionals. L’opció Culers Premium Membership serà gratuïta per als socis del Barça. Els membres de penyes tindran el 50% de descompte.

«Barça TV+ és la peça clau, la joia de la corona en la nova estratègia digital del club», afirma Dídac Lee, el responsable de l’àrea digital del club blaugrana, incidint només en la voluntat d’«aprofundir en el sentiment de pertinença dels nostres seguidors». Oriol Tomàs, el vicepresident de l’àrea comercial, remarca que el nou ecosistema de productes digitals «obre una via de negoci que esperem que sigui una de les principals fonts d’ingressos ordinaris».

Entre les produccions que ja es poden veure en la plataforma hi figuren peces d’entreteniment com els desafiaments de Griezmann, que desafia en el primer capítol Mirotic a jocs de futbol i bàsquet; El Buscamites, al voltant de velles llegendes del club i que s’estrena amb Stóitxkov a Miami; Origins, que burxa en les arrels dels esportistes i que comença amb Arthur, i Descobrint Barcelona, que porta, a l’inici, Semedo a la Boqueria. També es veurà un documental sobre Tito Vilanova, encara per estrenar. Però el més rellevant, el que produirà ingressos substancials, són les sèries.

Una altra rebaixa salarial

Ara, amb la brutal crisi desencadenada en el club després de la pandèmia del coronavirus, pren una importància capital. I immediata.  La falta de liquiditat a obligat Josep Maria Bartomeu a sol·licitar una segona rebaixa salarial al primer equip blaugrana. 

Notícies relacionades

La primera, que demanava una renúncia del 70% dels emoluments durant l’època d’inactivitat competitiva, ha resultat insuficient. Els 14 milions estalviats –hi va haver aportacions de tots els equips professionals– no han servit per pal·liar tots els ingressos calculats en entrades, vendes i visites al museu.

Bartomeu va sol·licitar a les estrelles blaugrana una altra reducció de sou. Alhora, els va plantejar que hi podria haver una revisió dels contractes de la temporada que ve davant la possibilitat que el club tardi molt temps a obtenir la quantitat dels ingressos que tenia previstos. 

Temes:

Futbol