SANT JORDI ESPECIAL
Setién: cent dies de futbol i un llibre solidari
L'entrenador del Barça apadrina la 16 edició de 'Relats Solidaris', els beneficis dels quals aquest any es destinaran a l'Associació Pallapupas
zentauroepp53200845 setien200422173435
Cent dies ha complert Quique Setién al Barça. Cent dies que podrien haver sigut cent mesos si no fos perquè el coronavirus va decidir interrompre la vida quotidiana de la societat.
Els ha complert Setién a casa seva, amb la seva dona i la seva filla, quan la simbòlica efemèride l’hauria trobat, en condicions normals, assegut a la banqueta de Balaídos, dirigint el Barça al camp del Celta. Qui sap si, encara, en possessió del lideratge de la Lliga, i amb més avantatge que els dos punts que el separen (58 a 56) respecte al Madrid, i que avalarien que el Barça fos proclamat campió si no es pot reprendre el campionat.
Quique Setién, el dia de la seva presentació el 14 de gener. /
Cent dies en els quals el Barça de Setién només ha pogut disputar 12 partits (8 victòries; 3 derrotes, davant del València, l’Athletic i el Madrid, i un empat a Nàpols) i han quedat pendents, del calendari original, cinc de Lliga (Mallorca, Leganés, Sevilla, Athletic i Celta), un de Champions (la tornada de vuitens amb el Nàpols) més els dos de quarts si l’equip hagués aprofitat l’1-1 de San Paolo.
Però Setién ha tingut temps de sobres per conèixer què i com és el Barça des de la seva presentació el 13 de gener, mentre flamejava la fumarada per l’acomiadament d’Ernesto Valverde i la successió de candidats examinats per substituir el seu antecessor.
Va contemplar, a compte d’això, l’eixuta reacció de Leo Messi a uns comentaris d’Eric Abidal respecte al mal estat físic de la plantilla com a argument de la destitució; va viure amb inquietud el mercat de fitxatges esperant reforços després del disgust per la greu lesió d’Ousmane Dembélé, en qui tant confiava, com va confessar en públic. Va disfrutar del debut a la Champions i es va disgustar del seu pas pel Bernabéu, derrota amarga que es va allargar amb les repercussions dels nervis del seu ajudant Eder Sarabia a la banqueta, que el van induir a demanar disculpes a El Periódico de Catalunya.
L’entrenador del Barça, a la ciutat esportiva del Barça. /
Des del 2005
Notícies relacionadesI a Setién li ha sobrat temps, ganes i interès per ser el padrí de la quinzena edició del llibre Relats Solidaris, l’anual cita literària amb finalitats benèfiques que impulsa un grup de periodistes esportius des del 2005. Els ingressos del projecte d’aquest any quan es posi a la venda a El Corte Inglés es destinaran per a l’Associació Pallapupas, el col·lectiu d’artistes que intenta introduir el bon humor als hospitals. Banc Sabadell patrocina l’obra.
El format d’aquest any ha variat, i no a causa del coronavirus, que ha retardat la impressió dels exemplars i n’ha impedit la presentació. La col·lecció de relats s’ha substituït per un llibre artístic de fotos en el qual es ret un simbòlic homenatge a companys del disseny i la fotografia que han mort. Es tracta de Carlos Pérez de Rozas, Ferran Zueras, Francesc Casals i Miguel Moreno.
- Accident de trens La jove embarassada a l’UCI després de l’accident a Adamuz dona a llum
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
