SENSE LENGLET, SENSE UMTITI
Todibo, el central que li queda a Valverde
El defensa francès, de 19 anys, tan sols ha jugat quatre minuts aquesta temporada
Valverde no confirma si l'exjugador del Tolosa acompanyarà Piqué davant del Sevilla

marcosl50253527 graf5476 barcelona 05 10 2019 el jugador del fc barcelon191005201337 /
No va venir Matthijs De Ligt perquè va preferir viure al costat de Cristiano que no amb Messi i el seu amic Frenkie de Jong, i el Barça es va quedar amb quatre centrals. Ara només en té dos per enfrontar-se aquesta nit al Sevilla, «un equip molt poderós fora de casa on ha guanyat tres dels quatre partits», com es va afanyar a recordar ahir un previngut Ernesto Valverde.
El tècnic té Piqué, que ho ha jugat tot aquesta temporada (810 minuts de 810 de possibles), i Todibo, un jove francès de 19 anys, que amb prou feines ha participat en quatre minuts en aquest curs. Va ser la setmana passada a Getafe després de l’expulsió de Lenglet. Abans, encara no havia trepitjat la gespa. És, per tant, un misteri.
Un misteri fins i tot per al mateix Todibo, convertit en el tercer central del Barça per les contínues visites d’Umtiti a la infermeria, qui ni tan sols ha debutat. Amb prou feines ha jugat el francès al Barça, però si s’amplia el focus a la seva incipient carrera professional encara es percep amb més nitidesa aquesta incògnita que envolta un prometedor defensa per qui es van barallar els grans clubs d’Europa. Va arribar al Barça a última hora del passat mercat hivernal, després de pagar un milió d’euros i dos en variables al Tolosa, el club on es va formar
13 partits de professional
Va durar poc a França perquè la seva envergadura com a defensa, junt a una bona sortida de la pilota des de darrere, el van convertir en objecte de desig. Només 10 partits amb el club gal abans de marxar perquè no volia que el renovessin, tenia la temptació de viure aventures en un equip de més renom.
La seva carrera es limita a aquest breu però esperançador pas pel Tolosa i tres partits amb la samarreta blaugrana:un a Osca (els seus únics 90 minuts complets), un altre a Vigo davant del Celta (en va jugar 68) i els quatre minuts de Getafe. O sigui, la carrera professional de Todibo es redueix ara mateix a 13 xocs.

«Todibo és un jugador molt potent. Té molta velocitat, tot i que ha de regular de vegades els impulsos que té el seu joc. S’atreveix a treure la pilota jugada» (Valverde)
«És un jugador molt potent», va remarcar Valverde. «Té molta velocitat, tot i que ha de regular de vegades els impulsos que té el seu joc», va avisar l’entrenador blaugrana, destacant, això sí, que el defensa francès «s’atreveix a treure la pilota jugada».
Araujo, l’opció del filial
Valverde no va voler avançar si Piqué tindrà aquesta nit a Todibo com a company a la defensa. Ni tampoc si vol posar De Jong a la defensa, recuperant els temps en l’Ajax, on fins i tot va formar durant un parell de mesos la societat amb De Ligt.

«Fa mesos que no juga, però quan ho ha fet ha demostrat que té qualitats», va apuntar el tècnic sobre el novell Todibo, avalat també pel jerarca Piqué. «El veiem cada dia als entrenaments i té qualitat», va recordar un dels capitans del Barça, que s’ha quedat sol al darrere.
Amb Lenglet a la grada per la vermella que va veure a Getafe, i amb Umtiti, que va marxar sa a la selecció francesa i en va tornar lesionat, Valverde només té dos centrals per enfrontar-se al Sevilla de Lopetegui. Per si de cas, el tècnic va treballar aquest dissabte amb el primer equip a l’uruguaià Ronald Araujo, el defensa (20 anys) del Barça B. Després, el va convocar.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos