Mascherano es lesiona: problema central per al Barça
El defensa argentí estarà absent quatre setmanes perquè es va lesionar amb la seva selecció i deixa l'equip només amb Piqué i Umtiiti, advertits de sanció, i Vermaelen
jdomenech40943939 nigeria s alexander iwobi l and argentina s javier mascher171115152007 /
Un problema apareix a l’horitzó per a Ernesto Valverde. La tranquil·litat que ha respirat els últims deu dies, amb l’aturada de les seleccions i el seu Barça disfrutant de quatre punts d’avantatge sobre el València i vuit sobre el Madrid, s’ha dissipat. No només perquè es reprèn la competició (dissabte a Leganés), s’endureix el calendari (9 partits en 36 dies) i es compliquen els rivals (Juventus, València i Madrid, entre altres), sinó perquè la ratxa de lesions s’ha agreujat.
Valverde es va topar ahir amb la lesió de Javier Mascherano, amb qui no podrà comptar durant el mes que ve. El defensa argentí va tornar amb un trencament muscular al bíceps femoral de la cama dreta després de participar en els dos amistosos de la seva selecció –va ser titular en tots dos, davant Rússia i Nigèria– i no podrà jugar amb l’equip blaugrana en el termini de quatre setmanes. Pràcticament fins a final d’any, justet per al clàssic que tancarà el 2017.
REPLANTEJAMENT DE MERCAT
El problema capital és la carestia d’efectius. Valverde disposa de tres defenses centrals per a aquests nou partits: Piqué, Umtiti i Vermaelen. La rotació quedarà molt limitada i, a més, penja l’amenaça de sanció sobre Piqué i Umtiti, que acumulen quatre grogues a la Lliga. La cinquena implica un partit de sanció. El fràgil Vermaelen és l’únic recanvi. El defensa belga només ha jugat un partit, el de l’estrena de Copa de Múrcia, encara que ja ha participat en quatre amb la selecció de Bèlgica. Torna després d’haver disputat íntegrament els dos últims de l’aturada. És a dir, amb cert rodatge.
La lesió de Mascherano podria replantejar la possibilitat de fitxar un central en el mercat d’hivern per cobrir futures eventualitats. I, sobretot, si el Barça prescindeix finalment de Vermaelen, que es penedeix de seguir al Camp Nou i desitja tenir més continuïtat per anar al Mundial de Rússia. Valverde no veia necessari buscar un cinquè element per a aquesta posició. «Amb quatre està bé», va dir.
QUATRE ASPIRANTS DEL FILIAL
Valverde disposa de més opcions, quatre, en els joves del filial, encara que a Gerard López no li faria gaire gràcia prescindir d’algun d’ells davant la delicada situació del Barça B. David Costas, de 22 anys, el central cedit pel Celta, encara que el club va obtenir una opció de compra per 10 milions, seria el primer aspirant perquè ja ha debutat a Primera i és titular a Segona. Valverde el va cridar abans de la visita a San Mamés però es va quedar a la grada. José Antonio Martínez (24 anys) va ser adquirit la passada campanya del Sevilla Atlètic. El madrileny Jorge Cuenca (18), esquerrà, igual que Martínez, és la revelació i ha sigut titular els últims partits, i Rodrigo Tarín, valencià de 21 anys, va arribar al Barça quan era cadet.
LA LESIÓ DE TOTS
Notícies relacionadesMascherano va completar el partit davant Nigèria (2-4) i no hi havia més símptomes de malestar en el capità argentí que l’enuig arran de la derrota, després de desaprofitar un 2-0 favorable. El veterà defensa (34 anys) va anar ahir a Sant Joan Despí i els metges del club li van detectar un trencament al bíceps femoral de la cama dreta. El pronòstic de convalescència, segons el comunicat oficial, és de quatre setmanes, de manera que el jugador podria reaparèixer al Barça-Deportivo del 17 de desembre, com a molt aviat, o al Madrid-Barça del dia 23.
La lesió del Jefecito és la mateixa que van patir Sergi Roberto i André Gomes en el partit contra l’Olympiacos (31 d’octubre): un trencament al bíceps femoral de la cama dreta. Als seus companys se’ls va donar un període estimat de baixa de cinc i tres setmanes, respectivament. Dembélé (bíceps femoral esquerre) tornarà al gener i Rafinha (menisc intern dret) encara no té perspectives de reaparició. H
Mascherano, Vermaelen i Sergi Roberto, el 30 d'agost del 2015, quan Vermaelen va marcar davant el Màlaga. /
Mascherano i Messi, al final del primer partit, el Rússia-Argentina de dissabte passat. /
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- La Generalitat construirà vestidors mixtos en els 150 parcs de bombers
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Fi de l’era Mazón: Pérez Llorca, nou president gràcies al suport de Vox
- L'exjugador del Barça Dani Alves reapareix en un nou vídeo predicant a Girona: "El Déu que és allà és el mateix que és aquí"
- Música RTVE reitera el no d’Espanya a Eurovisió si Israel participa en el concurs: “Calen més mesures”
- Polèmica municipal Els Comuns reclamen a la Síndica de Greuges que actuï davant el veto de Martorell a omplir garrafes a les fonts
- Organitzacions empresarials Fainé demana "exemplaritat i compromís social" als directius
