Nike marca la diferència

La firma nord-americana es manté com el patrocinador que més ingressos genera amb un contracte de 1.500 milions d'euros per 10 anys

dtorras34093921 nueva camiseta nike  del fc barcelona161116192258

dtorras34093921 nueva camiseta nike del fc barcelona161116192258

2
Es llegeix en minuts
DAVID TORRAS / BARCELONA

La tipografia a la samarreta del Barça ha anat creixent, en un signe dels nous temps i de l'obligació dels clubs d'explotar una de les grans fonts de recursos. Les èpoques en què apareixia neta sense més guarniments que l'escut i la marca esportiva fa anys que han passat a millor vida.

Ni tan sols el Barça, un dels últims 'mohicans' a l'hora de sucumbir a aquest nou ordre, ha sigut capaç de mantenir aquesta 'virginitat' que durant un quant temps va reforçar la seva singularitat i que va viure la màxima expressió quan va lluir Unicef al pit. En un acord contra el que imposava el mercat, el Barça pagava per exhibir aquest ‘patrocini’ en comptes de cobrar com tothom. El pacte es manté fins i tot amb un lleuger augment (d'1,5 milions a 2) però Unicef ha perdut la posició privilegiada.

La renegociació  amb Nike ha col·locat la samarreta davant de totes i ha sigut fonamental per alleujar l'economia del club 

La polèmica aliança amb Qatar i el nou acord amb Rakuten signifiquen un gran impuls econòmic al qual, segons la directiva, no es pot renunciar. El debat en aquest sentit ha quedat enrere i els socis han assumit majoritàriament aquesta necessitat. Per sobre de les veus crítiques davant la negativa imatge de Qatar i la poca transparència del contracte que inicialment es va vendre en la mateixa línia d'Unicef amb l'argument que es tractava d'una entitat benèfica (Qatar Foundation). La realitat ha sigut molt diferent.

En aquest creixement de l'explotació de la samarreta una marca s'ha mantingut i es manté per sobre de la resta: Nike. És el patrocinador que més diners aporta. Ho era abans i molt més ara després de la renegociació i ampliació del contracte, que es va tancar el mes de maig passat.

MÉS QUE EL UNITED

Notícies relacionades

Amb aquest nou acord, que entrarà en vigor l'1 de juliol del 2018 però que inclou un augment dels dos anys que quedaven del contracte anterior, el Barça podria arribar a cobrar més de 1.500 milions d'euros en deu anys (2026). Aquesta temporada i la següent percebria uns 80 milions d'euros i després rebria un mínim de 105 milions anuals que, amb la suma de diferents variables, podria arribar als 155.

Aquesta quantitat sí que col·loca la samarreta del Barça com la més ben pagada del món al superar els 96 milions que el United cobra d'Adidas precisament després de deixar Nike. Aquesta renegociació ha sigut fonamental per al club, que ha pogut disposar de part d'aquests diners per alleujar la seva economia i afrontar per exemple la inversió en fitxatges d'aquest estiu. Juntament amb Nike, es mantenen Beko, una empresa d'electrodomèstics turca (10 milions anuals), mentre que la tecnològica Intel, estampada a la part interior de la samarreta, ha desaparegut després d'haver rescindit el contracte. En total, més de 150 milions d'euros anuals. La samarreta s'ha convertit en un tresor.  

Temes:

Rakuten Nike