El fallit "Rakuten és dabuten" que va promocionar Alberto Chicote

La botiga 'on line' més gran del Japó va intentar un desembarcament a Espanya fa dos anys, però va punxar

jgblanco36306683 equipo vissel kobe patrocinado por rakuten161116123733

jgblanco36306683 equipo vissel kobe patrocinado por rakuten161116123733 / EQUIPO

1
Es llegeix en minuts

Rakuten, el nou patrocinador de la samarreta del FC Barcelona, és la botiga 'on line' més gran del Japó. La seu central és a Tòquio i compta amb uns 50 milions d'usuaris registrats. Fundada el 1997, el seu creador i actual director executiu és Hiroshi Mikitani, de 51 anys, que va desenvolupar part de la seva formació als Estats Units.

Notícies relacionades

Tot i el seu poder al Japó, Rakuten té en el seu historial un fracàs sonat en el seu intent de desembarcar al mercat espanyol. Fa només dos anys, l'empresa va llançar una potent campanya publicitària amb el famós cuiner Alberto Chicote. El xef de 'Pesadilla en la cocina' de La Sexta deia en un anunci: "Rakuten és dabuten". El rodolí i la campanya, impulsada pel llavors CEO a Espanya de la companyia nipona, Marc Vicente, no va donar bons fruits. Rakuten es va replantejar la seva estratègia i la seva aposta pel Barça és tota una declaració d'intencions. 

L'empresa que a partir d'ara lluirà el logotip al pit de la samarreta blaugrana també patrocina un club japonès, el Vissel de Kobe, precisament l'equip en què va jugar l'exbarcelonista Michael Laudrup quan va abandonar la Lliga espanyola.