El Barça, amb la Champions com a remei

El Barça arracona el disgust del clàssic per reaccionar en el matx més decisiu contra l'Atlètic

marcosl33401372 entrenamiento160403185122

marcosl33401372 entrenamiento160403185122 / A MIGUEL RUIZ

3
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una derrota que trigaria dies a pair-se quedarà assimilada en poques hores. El Barça no té temps per fustigar-se amb la derrota del clàssic. El Camp Nou reobre les portes demà dimarts per rebre l’Atlètic, el visitant de la Champions. «El partit amb el Madrid ja no existeix», va assegurar Luis Enrique minuts després que s’hagués acabat el matx. El missatge enviat a la plantilla i a l’afició era clar: va ser un partit per oblidar amb la intenció que no distorsioni la cita europea, potser més important.

El Barça no té cap avantatge a la Champions, a diferència de la Lliga, en la qual encara disposa d’un coixí de sis i set punts, més el goal average, respecte a l’Atlètic i al Madrid, respectivament. Seran dos partits cara a cara, el primer a casa, sense possibilitat d’especular, davant l’últim rival que el va eliminar d’Europa. El Barça de Tata Martino ja va sucumbir contra l’Atlètic de Simeone fa dues temporades. Primer a Europa (1-1 al Camp Nou, 1-0 al Calderón) i després a la Lliga, amb l’1-1 de l’última jornada davant els nassos de l’afició blaugrana.

LA SENYERA A EUROPA

Però el Barça de Luis Enrique no és el mateix. No coneix la derrota en sis enfrontaments contra els homes de Simeone. Sis victòries. Totes per la mínima menys la primera (3-1). En una setmana (demà i el dimecres 13) arriben els dos pròxims episodis. Un altre cop a quarts de final i amb el mateix ordre de partits. La principal diferència, d’entrada, serà que la UEFA ha ordenat als dos clubs que vesteixin amb les seves segones equipacions per millorar la visibilitat. El Barça lluirà l’uniforme groc, amb la senyera a l’esquena, i l’Atlètic jugarà de blau.

Luis Enrique va dir que havia oblidat el clàssic («ja no hi ha dolor»), però el partit requeria una revisió exhaustiva. Entre altres raons, perquè el caràcter defensiu que van presentar els blancs el va acostar molt al perfil característic dels seus rivals ciutadans. «El Madrid es va tancar per buscar les transicions», va dir el tècnic blaugrana, al·ludint als contraatacs que el Barça no va saber impedir i que, al final, li van costar el triomf. «L’Atlètic defensa molt bé i pressiona molt bé», va dir poc després, donant a entendre que haurà d’instruir els seus homes perquè no repeteixin els mateixos errors.

DERROTA «PER APRENDRE’N»

Va ser una derrota «per aprendre’n», va assumir Luis Enrique, que va fugir d’excuses. Com els seus jugadors. Tots van atribuir l’1-2 als errors comesos al permetre que el Madrid pogués organitzar contraatacs. Javier Mascherano no va voler atribuir el desenllaç ni al cansament dels viatges transoceànics dels internacionals sud-americans ni a una baixada física per l’acumulació de partits. «No vam llegir bé el partit, ens vam desorganitzar. Vam donar al Madrid l’arma que aprofita més bé», va explicar el Jefecito, al·ludint als contraatacs. Igual que Andrés Iniesta: «No és un problema físic, sinó que ens van agafar a la contra. Ens va faltar control i posicionament».

Notícies relacionades

LES RATXES DE MESSI I CURRY

A Piqué li preocupava contenir «la baixada» que pogués irrompre al vestidor després del final de la ratxa de 39 partits sense perdre (i 34, en particular, des de l’última derrota a casa contra el Màlaga). Va coincidir, tot just unes hores després, amb la interrupció de la ratxa dels Golden State Warriors, que havien acumulat a la NBA 54 victòries consecutives a casa. Stephen Curry havia assegurat que el seu equip s’inspirava en l’esperit guanyador de Leo Messi i el Barça i tots dos van sucumbir.