Mascherano: "Hem de donar una mica més"

"Fa tres setmanes això era Disney i ara és la Casa del Terror", diu

El jugador del Barça apel·la a la calma davant l’alarma culer. / periodico

2
Es llegeix en minuts
JOAN DOMÈNECH / Barcelona

Javier Mascherano ha fet un crit demanant equilibri i mesura. "Fa tres setmanes es cremava Madrid, això era Disney i ara és la Casa del Terror", ha dit el centrecampista argentí, lamentant-se de l'anàlisi exagerada que es fa de la situació de l'equip, però sense amagar que ha entrat en una baixada de resultats. "Hem de donar una mica més", ha reconegut Mascherano, implicant-hi totes les esferes del club: des de qui obre la porta de Sant Joan Despí fins a qui la tanca.

Mascherano ha confessat que el vestidor no viu uns dies còmodes i ha admès que l'absència de Tito Vilanova comença a passar factura. "Un company, el cap, s'ha posat malalt, no és a Nova York de vacances", ha apuntat, lamentant-se que el Barça s'ha vist obligat a afrontar situacions (la malaltia de l'entrenador per partida doble i la d'Abidal) que no ha buscat. "No és un moment per tornar-se boig, sinó per tenir la serenitat i la humilitat per saber què està fallant", ha dit el futbolista.

Pèrdua de confiança

L'eliminació de la Copa i el 2-0 de Milà han provocat una pèrdua de confiança en el vestidor, però Mascherano ha recordat que aquest Barça "té totes les eines i tots els arguments" per remuntar la crisi. Està convençut que es refarà i que la millor manera d'encarar el futur és pensar, disfrutant, del que s'acosta: una eliminatòria europea costeruda i la Lliga, amb 11 punts d'avantatge sobre l'Atlètic.

Notícies relacionades

'El jefecito' ha recordat que l'any passat també es van perdre partits a principis d'any i l'entrenador, Pep Guardiola, estava al capdavant de la feina cada dia. La recuperació passa per un esforç addicional de cadascun dels futbolistes, suggereix, i l'adopció immediata de solucions per pal·liar el gran nombre de gols encaixats, cosa que s'està produint des de principi de temporada.

Crítiques a Roura i Messi

S'ha mostrat menys d'acord amb les crítiques individualitzades, ja sigui a Jordi Roura --"dins del grup hi ha admiració per la seva valentia", ha assegurat-- com a Messi. "Se'l jutja perquè en els últims cinc partits no ha marcat 10 gols, sinó tres", ha exposat, abans de demanar una anàlisi més ponderada del Barça. I amb més perspectiva de temps. "És molt fàcil analitzar 15 dies i no cinc anys. Si algú té dubtes del sistema, de la idea d'aquest club, que repassi cinc anys i li marxaran els dubtes".