RECONEIXEMENT AL TÈCNIC BLAUGRANA
Guardiola: "Si ens aixequem ben d'hora i ens posem a pencar, som un país imparable"
"No vull ser exemple de res, només faig el meu ofici amb passió", subratlla l'entrenador del Barça al rebre la medalla d'honor del Parlament
A l’acte hi han assistit el president de la Generalitat, Artur Mas, i del FC Barcelona, Sandro Rosell. /
Un emocionatPep Guardiola, distingit amb lamedalla d'honor del Parlament de Catalunya, ha agraït "tant d'honor", però ha assegurat que ell només és un entrenador de futbol. "No vull ser exemple de res. Només visc el meu ofici amb passió", ha afirmat el tècnic delBarcelona, que ha afegit que el seu "únic mèrit" ha estat el de "ser l'escollit": "el mèrit és de la junta deLaporta que al seu dia em va triar per ser l'entrenador del Barça". El preparador blaugrana també ha llançat un missatge en clau de país: "Si ens aixequem ben d'hora i ens posem a pencar, som un país imparable".
Guardiola, que ha admès que està "fos" emocionalment després de les glosses de la seva persona d'Evarist Murtra iMònica Terribas, ha valorat que ell també ha après de molta gent. "De tots els companys i entrenadors que he tingut durant la meva carrera com a futbolista. De tots n'he après", ha destacat.
Un instant màgic
L'entrenador, acompanyat per tota la família i molts amics, així com per la junta delBarça, encapçalada perSandro Rosell, ha explicat que un dels actes més íntims de la seva feina és quan es tanca en un despatx situat als soterranis delCamp Nou per preparar els partits: "Tot es redueix a aquest instant, a un moment que em fa molt feliç. Allà estudio el rival i apunto les seves debilitats i punts forts fins que arriba un moment acollonant i fantàstic que amb prou feines dura un minut. Sóc entrenador només per viure aquest instant. És quan penso: 'Ja està, ho tenim, demà guanyem, però no cregueu que tinc cap fórmula màgica perquè també hem perdut algunes vegades'. Després m'encarrego de transmetre el que sento als meus jugadors".
Guardiola ha agraït als seus pares tota l'educació que li han donat, però ha afegit que també ha estat "l'esport, el microsistema que és un equip de futbol", el que li ha ensenyat el que significa "guanyar, perdre, cosa que fa molt de mal, i aixecar-te una vegada i una altra després d'una derrota". "Reivindico la meravella que és l'esport", ha ditGuardiola, que ha assegurat: "Quan l'equip va malament, és responsabilitat meva".
Agraïment al Barcelona
Notícies relacionadesEl tècnic blaugrana ha recordat una frase deValero Rivera, exentrenador de l'equip d'handbol: "Sempre deia que elBarça ens fa millors a tots, no visquis mai demanant res a aquesta institució. Som uns privilegiats", ha recordat Pep, que ha finalitzat amb una sentència: "No vull ser exemple de res, només vull fer la meva feina al millor possible".
En resposta a les paraules deGuardiola, el president de laGeneralitat, Artur Mas, ha dit: "Tu no vols ser exemple, però ho ets". El dirigent també ha fet un símil amb el moment màgic relatat pel tècnic blaugrana, al dir que el seu és constatar que "el país és capaç de parir gent tan sana i tan ferma comGuardiola" .
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles