Tractaments preventius
Badalona posa en marxa la campanya de control del mosquit tigre
Tècnics municipals inspeccionen les zones considerades de risc amb l’objectiu de detectar la presència d’ous o larves

Mosquit tigre. Insecte originari d’Àsia que els últims anys s’ha estès per diversos països del sud d’Europa. Encara que en la seva zona d’origen és vector de malalties, a Catalunya es limita per ara a ser un insecte de picada molt molesta. Els primers mosquits es van detectar a Sant Cugat del Vallès el 2004, però ara està present a gairebé tota l’àrea metropolitana de Barcelona i en altres zones litorals de Catalunya.
Tècnics del programa de control del mosquit tigre de l’Ajuntament de Badalona (Barcelonès) inspeccionen periòdicament, des de principis del mes de maig, les zones considerades de risc amb l’objectiu de detectar la presència d’ous o larves de mosquit, posant trampes per a la seva captura i realitzant tractaments preventius amb larvicides per evitar la seva proliferació.
El Servei de Salut del consistori, amb l’arribada de la calor, ha reforçat així les actuacions de vigilància i control dels punts de risc de cria i proliferació a fi de «prevenir i controlar el risc de transmissió de casos d’infecció per virus del Zika, chikungunya o dengue».
Donat que la majoria de punts de creixement es troben en domicilis i espais privats, la campanya també vol fer una crida a la col·laboració de la ciutadania amb la realització de petites actuacions com són: buidar dues vegades per setmana o posant de cap per avall els recipients d’exterior que puguin acumular aigua o buidar, també, dues vegades per setmana o tapar amb tela mosquitera espessa els safarejos, les basses i els dipòsits d’aigua.
Per fer arribar aquest missatge la campanya de prevenció es difondrà mitjançant les xarxes socials, a través de la web corporativa municipal i també de forma convencional, mitjançant la distribució de pòsters i fulls informatius en equipaments municipals, centres d’atenció primària i espais exteriors com marquesines.
App d’alerta
AppA més, des del consistori recorden que tothom que ho desitgi pot descarregar-se l’aplicació gratuïta Mosquito Alert mitjançant que es poden enviar alertes sobre punts on es detecti l’existència del mosquit o de llocs de cria.
Notícies relacionadesAquesta campanya forma part de les actuacions previstes en els Pla integral de vigilància i control del mosquit tigre que l’Ajuntament de Badalona porta a terme en col·laboració amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya, el Servei del Mosquit del Baix Llobregat i la Diputació de Barcelona.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"