REACCIÓ POSTREFERÈNDUM
PdeCat i Unió buscarà suports a Badalona per reprovar Albiol
El grup municipal ha informat que intentarà que el regidor renunciï per les seves declaracions sobre l'1-O

El president del PPC, Xavier García Albiol. /
El grup municipal Pdecat i Unió de Badalona -antiga CiU- es posarà en contacte amb "altres grups municipals" per consensuar la reprovació de Xavier García Albiol, regidor a l'Ajuntament de Badalona i exalcalde de la ciutat.
Així ho ha comunicat el grup a través d'una nota de premsa, en què explica que "després dels greus esdeveniments suceïts aquests últims dies, el Partit Demòcrata i Unió denuncien l'actitud i el posicionament del president del Partit Popular i regidor d'aquest Ajuntament, al mateix temps que anuncia les accions que portarà a terme".
El president del grup municipal, Pere Martínez Carreté, manifesta "que no es pot tolerar que un regidor del nostre ajuntament justifiqui la violència i la repressió de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil als diferents punts de votació del país de la manera en què es va fer".
"Ha manipulat"
Martínez Carreté considera inadmissible que "García Albiol justifiqui i defensi l'actuació policial al 100% i sense fissures, després que s'hagin vist les imatges de la brutal actuació dels cossos de seguretat de l'Estat carregant de manera indiscriminada davant la resistència pacífica dels ciutadans que estaven davant dels punts de votació"
El president del grup considera que "García Albiol ha manipulat la informació acusant el Govern de la Generalitat de dirigir els ciutadans, declarant-lo únic responsable de la violència de la Policia" i li sembla que "és inacceptable presentar les càrregues policials com un mètode per defensar la democràcia en contra d'un referèndum convocat pel Govern de Catalunya".
"Difícil compartir Ple"
A més, Martínez Carreté explica que "podem sumar-li tot el seu historial a Badalona, els ciutadans de la qual ha intentat dividir i enfrontar pels seus interessos personals" i que, per tot això, manifesta "que se li fa molt difícil compartir el Ple municipal amb una persona que actua d'aquesta manera".
Notícies relacionades"Demanem la seva renúncia com a regidor i intentarem arribar a un acord amb els altres grups municipals del consistori per reprovar la seva actitud i prendre les mesures que considerem necessàries sense descartar-ne cap", culmina.
Més notícies de Badalona a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE