Edició 41

L’Automobile Barcelona tanca amb èxit de públic i participació

El president del saló, Enrique Lacalle, destaca que la ciutat «ha donat la cara» davant un certamen de Munic més reduït i després d’haver-se posposat el de Ginebra

L’Automobile Barcelona tanca amb èxit de públic i participació
2
Es llegeix en minuts

L’Automobile Barcelona 2021, el saló internacional de l’automòbil organitzat per Fira de Barcelona, ha tancat l’edició número 41 amb un balanç satisfactori d’organitzadors i participants i ha suposat la reobertura de les grans fires amb públic. El seu president, Enrique Lacalle, destaca que la ciutat «ha donat la cara» davant un saló més reduït a Munic i després que s’hagi posposat fins al 2023 el de Ginebra.

Segons els organitzadors, el certamen ha registrat una gran afluència de públic, que ha descobert les propostes de les 22 marques presents, incloses les 18 primícies presentades, moltes de vehicles elèctrics i híbrids endollables.

En un comunicat, Lacalle, ha afirmat que «el saló ha sigut un èxit absolut». Per la seva banda, Ricard Zapatero, membre del comitè executiu de Fira Barcelona, destaca que ha representat «la primera gran fita per a Barcelona» després del pitjor de la pandèmia, una fira que ha permès «reconnectar amb la ciutadania» i que «ha sigut un èxit tant per al sector com per a la ciutat».

«Hem aconseguit el que semblava impossible gràcies a l’esforç de tots. I com hem fet els últims 102 anys, l’Automobile ha sigut la millor plataforma per contribuir a impulsar la indústria i un futur sostenible», ha afegit Lacalle.

18 primícies

Per la seva banda, el director de l’esdeveniment, José Miguel García, ha posat en relleu les 18 primícies de models presentats en l’edició i el fet que la majoria de públic hagi pogut provar les prestacions que l’electrificació aporta al món de l’automòbil. Sobre els resultats de l’Automobile 2021 com a plataforma comercial, García ha destacat que «algunes marques han aconseguit més vendes que el 2019», abans de la Covid. Algunes marques han fet descomptes de fins al 27%.

El recinte de Montjuïc de la Fira ha sigut l’aparador per als últims models i novetats de les 22 marques presents –Alpine, Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo–, que han presentat 18 primícies, una mundial i una altra europea.

‘Test drives’

Més enllà, i com ja és habitual, una de les activitats que més èxit ha tingut entre els visitants ha sigut la de posar-se al volant dels últims models presentats per les marques i experimentar les noves tecnologies aplicades en l’automoció, els anomenats «tests drives».

El dia de la clausura, el president del saló, Enrique Lacalle, ha volgut agrair i deixar constància del «gran recolzament institucional i empresarial que ha rebut el saló, principalment amb la presència en la inauguració del Rei».

Notícies relacionades

En la inauguració també hi va ser el president del Govern central, Pedro Sánchez, que va visitar els expositors de totes les marques després de presidir un dinar amb representants de les administracions i els principals dirigents de la indústria automobilística, a què també va assistir, entre d’altres, la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme d’Espanya, Reyes Maroto.

Altres representants públics que han visitat i recolzat el saló al llarg dels últims dies són el mateix president, Pere Aragonès, o el president de la CEOE, Antonio Garamendi.

Temes:

Cotxes