fotogrAfIEs d'esteve lucerón sobre el barri
La Perona, en blanc i negre

Entranyables imatges captades pel fotògraf Lucerón a la Perona durant els anys 80. /
Els joves que juguen al parc de Sant Martí de Barcelona potser no saben que allà hi havia la desapareguda barriada de barraques de la Perona, anomenada així per la visita que hi va fer Eva Perón a Barcelona el 1947. Avui, Esteve Lucerón (la Pobla de Segur, 1950) ens mostra la segregació social dels gitanos a la ciutat fins fa tot just 20 anys.
Amb la indemnització pel tancament de la fàbrica on treballava, Lucerón va comprar una càmera i va començar a documentar gràficament aquest barri desaparegut. La mostra exposa algunes de les més de 2.000 instantànies que va recopilar durant els 10 anys de convivència diària amb la població gitana. Ho va fer des de la proximitat humana i amb el compromís de la seva militància comunista. L’exposició La Perona 1980-1989, que avui s’inaugura (12.00 h) al Col·legi de Periodistes de Catalunya, va ser coproduïda amb UPIFC Sindicat de la Imatge, al qual pertany l’autor. La positivació de les còpies és de Jordi Gratacòs.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»