Tecnologia

Clarity AI, la tecnològica de ‘mare’ espanyola en la qual inverteixen els grans fons internacionals

  • L’empresa, fundada per Rebeca Minguela, acaba de tancar una ronda de finançament de 50 milions de dòlars

  • «A llarg termini, les empreses més sostenibles seran les que tinguin un millor rendiment financer»

Clarity AI, la tecnològica de ‘mare’ espanyola en la qual inverteixen els grans fons internacionals

Activos

4
Es llegeix en minuts
María Refojos
María Refojos

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Clarity Al, la plataforma tecnològica especialitzada en l’anàlisi de sostenibilitat fundada per l’espanyola Rebeca Minguela, ha aixecat 50 milions de dòlars en una nova ronda de finançament. En l’operació han participat pesos pesants com SoftBank Vision Fund 2, un dels fons més grans de capital risc del món enfocat en tecnologia, i BlackRock, soci estratègic de la companyia i present en el capital des de gener d’aquest any. També hi ha participat, a títol privat, Sir Jonathan Ive, el fins fa poc líder de disseny a Apple.

Amb aquesta injecció de capital, l’empresa, que es va fundar el 2017 però no va llançar el producte fins a finals de 2019, ha arribat a una valoració de 450 milions de dòlars.

L’entrada de socis tan influents en aquesta ronda es tradueix, en paraules de la seva fundadora i CEO, Rebeca Minguela, en una «aposta, primer per l’empresa perquè som al sector adequat i tenim l’estratègia adequada, però sobretot per la sostenibilitat». I a la pregunta de com s’accedeix a inversors de tant nivell, considera que la clau és «que estiguin alineats amb la teva visió estratègica i de llarg termini; no crec que hi hagi receptes ni trucs». 

L’interès entorn de la inversió «verda» s’ha incrementat en els últims mesos i, per posar-ne un exemple, els fons globals amb criteris ASG gestionen 1,6 bilions de dòlars, el doble de diners que fa un any. I aquest avenç ha tingut un impacte positiu en el negoci de Clarity AI, d’acord amb la seva fundadora. Segons comenta, la seva xarxa de clients «s’ha accelerat moltíssim i crec que estarem per sobre de l’objectiu per a final d’any. I espero que continuem creixent a aquest ritme». 

Automatitzar i escalar processos

A través d’un model de software as a service (SaaS) al núvol, la plataforma Clarity AI permet mesurar l’impacte de les inversions dels seus clients de manera que puguin «entendre la sostenibilitat de la seva cartera», explica Minguela. A través de la tecnologia i la intel·ligència artificial, ajuda els inversors a complir les noves regulacions d’inversió sostenible, entre elles el Grup de Treball sobre Informació Financera Relacionada amb el Clima (TCFD, per les seves sigles en anglès) i els ODS de l’ONU, i facilita les divulgacions regulatòries i la presentació d’informes, com els que exigeixen la normativa del Reglament sobre Divulgació de Finances Sostenibles (SFDR, per les seves sigles en anglès) i la taxonomia europea d’activitats econòmiques sostenibles.

Es mantindrà la falta de consens global entorn de marcs ASG actual, segons l’opinió de l’emprenedora, que creu que «serà difícil aconseguir un estàndard únic». «Per això és fins i tot més important tenir una eina tecnològica que et permeti fer tot això amb un sol clic: que amb les mateixes dades i de manera consistent puguis generar un informe o generar una cartera d’inversió partint dels diferents estàndards», destaca. 

Ja han integrat la tecnologia de Clarity AI grans firmes globals com Aladdin, la plataforma de gestió d’inversions de BlackRock; Allfunds, la distribuïdora de fons més gran del món; Manaus, la plataforma de BNP Paribas Securities Services, i Clearstream, que té clients en més de 110 mercats. Per ara està enfocat en el món de les finances, però la intenció és utilitzar el nou múscul financer per ampliar horitzons i fer la seva plataforma accessible i útil per a empreses i consumidors.

«Nosaltres fem funcionalitats que s’integren a aquestes eines que els inversors ja utilitzen. Com que estan modularitzades, són flexibles i a més són al núvol, simplement les hem d’estendre on sigui l’empresa o el consumidor (CRMs, marketplaces...)», detalla Rebeca Minguela. Un desenvolupament tecnològic que és el nucli del seu negoci i que anirà de la mà d’una ampliació de l’equip, que volen duplicar l’any que ve.

A més, al seu calendari d’accions figura l’expansió internacional. L’empresa, amb seu a Nova York, té oficines a Espanya i el Regne Unit i n’acaba d’obrir una altra a Abu Dhabi. A més, «obrirem aviat a Àsia», anuncia. 

En marxa des de només un parell de mesos abans que arribés la Covid, Clarity AI encara no ha arribat al break even malgrat l’elevada demanda que han registrat, fins i tot durant la pandèmia. No obstant, la seva fundadora i CEO assegura que «per a nosaltres és més important l’adopció que les vendes, que realment s’utilitzi i es prenguin decisions tenint en compte aquesta dimensió –la sostenibilitat». «La nostra missió com a empresa és portar impacte social als mercats», afegeix, i es mostra convençuda a l’afirmar que «en un horitzó de llarg termini, les empreses més sostenibles seran les que tinguin un millor rendiment financer».

Notícies relacionades

Per aquesta raó i perquè la visió que s’ha materialitzat a Clarity AI acompanya l’emprenedora des de 2010, descarta de moment traspassar el negoci, una decisió que sí que va prendre amb Blink, la seva primera ‘start-up’, que va vendre un any després d’haver-la llançat. «No tinc pensat vendre-la, ni de bon tros; de fet, ja he tingut oportunitats... El que vull és escalar, que l’equip continuï creixent, tenir el màxim impacte possible i, per descomptat, mantenir-nos independents», assevera Rebeca Minguela.

La plataforma de Clarity AI analitza més de 30.000 empreses, 135.000 fons, 198 països i 187 governs locals i ofereix dades i eines d’anàlisi per a inversió, investigació corporativa i ‘reporting’.

Temes:

Start-ups