La mort d'un algerià encén la metxa al Pou de la Figuera
L'home va morir apunyalat durant una baralla que es va produir en aquesta plaça de Ciutat Vella
En resposta a aquest crim ha sigut apunyalat un jove marroquí pròxim al presumpte homicida
icoy39994108 apualamiento pou figuera170907193119
La mort d'un jove algerià durant una baralla aquest dimecres a mitjanit ha elevat la tensió al barri de Santa Caterina de Barcelona. I ho ha fet fins a un punt que ahir mateix hi va haver un altre apunyalament, aquesta vegada d’un marroquí que va resultar ferit. Tot apunta que aquest segon altercat podria ser una venjança per la primera baralla, en què dos homes més, tots dos d’origen marroquí, van resultar amb ferides lleus.
«La seva mare ve aquesta nit ¿com podré mirar-la a la cara i dir-li el que ha passat?», es preguntava ahir a la tarda el cosí de l’home mort, que va ser traslladat en estat crític a l’hospital i va morir al cap de poc d’arribar al centre. «El seu pare és cec i el matrimoni no tenia més fills», afegia sanglotant. Un veí mirava de calmar-lo. «Tens la teva feina, no t’hi fiquis», li aconsellava.
No serà fàcil apaivagar el clima que ha desencadenat aquesta mort. La prova és que ahir, poc abans de les cinc de la tarda, un grup d’algerians van sorprendre un jove marroquí que sembla que és algú pròxim al presumpte homicida. La trobada va acabar amb un altre apunyalament. Va ser el primer episodi d’una venjança que, aparentment, no es dona per culminada.
TALLS AL CAP I AL PIT
El jove va encaixar l’agressió amb certa resignació. Tenia un tall al cap i un altre al pit. Quan un cotxe patrulla dels Mossos d’Esquadra es va presentar a la zona, el grup de gent que l’acompanyava es va dispersar ràpidament. Només uns quants es van quedar al seu costat, mirant de contenir amb una samarreta la sang que li brollava del pectoral dret. L’ambulància va arribar poca estona després.
La primera agressió va tenir lloc entre els carrers de Sant Pere més Baix i Francesc Cambó. La segona, molt a prop, al costat dels jardins del Pou de la Figuera. Els veïns d’aquesta zona asseguren que els problemes aquí són habituals. El responsable del restaurant Doble Zer00 afirma que l’ambient en aquest lloc és cada dia de «més violència». En aquest mateix parc s’ajunten els nens de la cola, menors d’origen marroquí tutelats per la Generalitat que són addictes als vapors que desprèn la pega. Aquests nois, sota els efectes d’una inhalació devastadora per al seu cervell, ja han causat nombrosos robatoris amb violència en aquests carrers.
Persones de l’entorn del jove algerià assassinat asseguren que l’autor de l’apunyalament és un d’aquests nois addictes a la cola. També diuen que precisament la víctima es va emportar la pitjor part malgrat que només va intervenir en la baralla per calmar els ànims.
Notícies relacionadesAquest crim sembla haver enfrontat joves marroquins i algerians. «Avui [per ahir, dijous] no hi havia cap marroquí pel carrer», deia una veïna. Els Mossos ja han arrestat un noi –originari del Marroc– de 19 anys i no descarten que es produeixin noves detencions.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
