Dones extraordinàries i emprenedores

Neix a Barcelona la primera comunitat 2.0 femenina per recolzar noves empresàries

Dones extraordinàries i emprenedores.

Dones extraordinàries i emprenedores.

3
Es llegeix en minuts
SARA ANDRADE

"El futur és avui", repeteix Gemma Fillol. Ella és la fundadora de la primera comunitat 2.0 a Barcelona per a dones emprenedoresExtraordinaria és un projecte per i per a la dona empresària que lluita diàriament amb la soledat i la falta de recursos econòmics per portar a terme una idea. "L'aïllament i la falta d'una percepció objectiva és la que pot ennuvolar-nos o intoxicar-nos fins a l'estancament. Com a dones hem d'ajudar-nos en aquesta tasca, perquè només teixint aquesta xarxa de suport explotarem el nostre potencial", explica Gemma.

La jove compta amb 10 anys de treball en comunicació corporativa i quatre a Myevent concept, un blog que ajuda emprenedors a introduir els esdeveniments en les seves estratègies de màrqueting per crear experiències memorables.

L'objectiu d'Extraordinaria és que els seus integrants rebin solucions immediates per als seus projectes, tractant els principals problemes que es troben professionalment i personalment. "Tenir 50 amigues i companyes que estan passant pel mateix que tu, ja sigui per celebrar alguna cosa o per recolzar-nos: no té preu", afegeix Gemma.

El grup es reuneix cada dos mesos en les anomenades càpsules informatives, d'aquesta forma uneixen avantatges del món 'online', compartint cada dia informació i opinions a les xarxes socials, i en el món 'offline'.

Per formar-ne part només s'ha de ser dona, tenir un projecte entre mans i pagar una quota anual. El perfil és de dones d'entre 25 i 45 anys i de sectors tan diversos com la comunicació, els serveis de consultoria, el 'lifestyle' o el món creatiu.

ESPERIT D'EMPATITZAR

Badabadoc va ser l'espai que va inaugurar la primera de les seves sessions a Barcelona i va anar a càrrec de la 'coach' Mònica Fusté. "Les participants busquen empatitzar, inspirar-se i aprendre per millorar en el seu dia a dia, tant a nivell personal com professional", explica Gemma.

Les pròximes aniran a càrrec de l'entrenadora emocional María Tolmo, l'experta en tendències Gudy Herder o l'especialista en màrqueting Laura Ribas. Totes parlaran de com atraure els diners, comunicar a través de la tècnica del 'moodboarding' o com vendre més.

Gudy Herder és un altre exemple de dona emprenedora. L'empresària també forma part d'Extraordinaria i destaca la importància de poder crear sinergies. "¿Qui no necessita de tant en tant algú especialitzat en disseny gràfic, desenvolupament de webs o temes legals?", diu.

Herder fa molts anys que està establerta a Barcelona portant el seu propi negoci basat en la tècnica del 'moodboard'. EclecticTrends ofereix 'workshops' i 'masterclass' a creatius per tal que augmentin les seves vendes. "Es tracta d'una tècnica que ajuda a aconseguir claredat en un procés creatiu, és com si traslladessis un mapa mental a un suport visual mitjançant imatges, color, text i altres materials. En el món de la moda pot servir per descobrir tendències o fins i tot per organitzar el nostre propi armari", aclareix Gudy.

EMPRENDRE EN MODA I TENDÈNCIES

Però no tot és un camí de roses per a les emprenedores. "És difícil treballar per compte propi amb les poques facilitats que ens ofereix l'Estat, les quotes d'autònom i l'IVA que són abusius. Difícil sí però no impossible, en el meu cas estic encantada, ser la teva pròpia cap, organitzar la teva agenda  i, sobretot, aconseguir les teves metes", explica Silvia Foz, assessora d'imatge i 'personal shopper'.

Notícies relacionades

Silvia Silvialluita per trencar els esquemes elitistes que van associats a l'assessoria d'imatge. Les seves clientes, diu, són treballadores que busquen sentir-se a gust amb elles mateixes. La seva història, com la de moltes emprenedores, és una història de superació. "Em vaig introduir en el sector de la imatge perquè des de petita vaig viure el càncer de mama de la meva mare. Durant més de 15 anys de lluita vaig poder conèixer tots els canvis físics i estètics que es produeixen, el desassossec que això ocasiona i com influeix en l'autoestima de les dones", afegeix.

Una altra dona extraordinària és Marta Arco. Dissenyadora de Tremendamiranda. Ella va començar amb la seva marca de bosses fetes a mà com un 'hobby'. "La sorpresa va ser veure l'interès que despertava en la gent i la bona acceptació de les meves peces. Fins que amb la maternitat vaig decidir que volia gestionar per mi mateixa el meu temps, a la vegada que realitzar-me a nivell professional", diu Marta. Ella es mou com a peix a l'aigua a Instagram, la xarxa social més important per a la moda i les creadores de 'handmade'. Recomana a les noves emprenedores: no tenir por, tenir una plataforma o blog i, sobretot, tenir sempre la moral ben alta.