Viral
¿Qui és Dylan Mulvaney? La ‘tiktoker’ trans que ha generat un gran rebuig a la cervesa Bud Light
La ‘influencer’ ja va protagonitzar una altra polèmica en una campanya amb Tampax
Un nou enemic s’afegeix a la llista dels més conservadors dels Estats Units. I, tot i que sembla sorprenent, és una marca de cervesa: Bud Light. L’empresa últimament havia apostat per la diversitat d’identitat de gènere amb una col·laboració amb la ‘influencer’ i ‘tiktoker’ Dylan Mulvaney, que expressa lliurement que és una dona trans a través de les xarxes socials.
Ha sigut a partir d’aquesta col·laboració que la marca de cervesa ha tingut molts comentaris despectius i fins i tot molts han utilitzat l’humor per desqualificar la marca després del vídeo conjunt amb Dylan Mulvaney. Entre ells, el cantant Kid Rock ha publicat un vídeo disparant a desenes de llaunes de la marca i després ha fet trempar el dit en disconformitat amb la campanya.
@ben.derover Ok, no visqui bud light then 🥺 #kidrock #budlight ♬ original sound – Ben Derover ✅
Però, ¿qui és Dylan Mulvaney? Es tracta d’una ‘tiktoker’ que va créixer a les xarxes socials explicant la seva transició dia a dia. Actualment, els seus seguidors a TikTok superen els 10 milions i és coneguda pel món de les ‘celebrities’. L’aposta de Bud Light per la ‘influencer’ va seguida d’una estratègia per acostar-se a un públic més jove i menys «fet a l’antiga» per, d’alguna manera, poder arribar a més públic. A la campanya conjunta amb Mulvaney es van crear llaunes personalitzades amb la cara de la dona.
Notícies relacionadesPerò no li ha sortit del tot bé a la companyia, ja que gran part del públic conservador ha rebutjat de manera radical aquesta campanya, menyspreant la marca de cervesa, cosa que ha fet caure les seves inversions, segons apunten alguns mitjans locals. Al seu parer, sembla que no poden beure la mateixa cervesa que una dona trans.
@staytunednbc Bud Light’s partnership with #DylanMulvaney ♬ News/Serious/Explanation(1324251) – NOVA
Una altra campanya polèmica
Aquesta no és la primera campanya que genera polèmica entre la comunitat. En una altra ocasió, la ‘tiktoker’ va fer una col·laboració amb Tampax, la marca de tampons per a la menstruació femenina. La ironia que una dona trans estigués promocionant productes per a la regla quan ella no la té va ser objecte de crítiques i comentaris de diverses persones, que no van trigar a deixar anar la seva opinió: «Hi ha moltes dones que sí que menstruen per fer l’anunci».
@math_g0ddess #dylanmulvaney it’s not your fault. #tampex ♬ original sound – Math Goddess
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
