L'epilèpsia presa com a possessió

L’actriu alemanya Sandra Hüller, protagonista de la pel·lícula ’Réquiem’

L’actriu alemanya Sandra Hüller, protagonista de la pel·lícula ’Réquiem’

1
Es llegeix en minuts
Crítiques de TXERRA CIRBIÁN / Barcelona

Una inquietant possessió diabòlica, la que narra 'Rèquiem', apareix aquesta nit acompanyada per una pel·lícula de misteri basada en el joc del 'Cluedo', les tribulacions d'una noia jueva a l'Holanda nazi i una col·lisió en cadena que uneix vides separades.

COMÈDIA D'INTRIGA

El juego de la sospecha

20.15 PARAMOUNT C.

Dirección: Jonathan Lynn Actors: Eileen Brennan, Tim Curry, Madeline Kahn, Christopher Lloyd, Lesley Ann Warren País: EUA (1985) 100 minuts 

El creador de la sèrie 'Sí, ministre' va adaptar, amb John Landis, el popular joc de taula Cluedo: diverses persones van a sopar a una luxosa mansió i un convidat apareix mort. Tots són sospitosos.

INTRIGA

El libro negro

22.15 LA SEXTA

Direcció: Paul Verhoeven Actors: Carice van Houten, Thom Hoffman, Gijs Scholten van Aschat, Jochum tingues Haaf, Halina Reijn País: Holanda (2006) 135 m. 

Interessant film sobre una jove jueva holandesa que va combatre en secret amb la resistència durant l'ocupació nazi, però va ser presa per una col·laboracionista.

DRAMA

Réquiem (El exorcismo de Micaela)

22.15 LA 2

Direcció: Hans-Christian Schmid Actors: Sandra Hüller, Imogen Kogge, Burghart Klaußner, Anna Blomeier, N. Reinke País: Alemanya (2006) 93 min

Curiós i interessant drama que, malgrat el terme 'exorcisme' del subtítol, no és un film de terror. El guionista i director alemany Hans-Christian Schmid, un habitual del Festival de Cine de Berlín, es va basar en un cas real que reflecteix el problema patit per una jove catòlica, una noia inestable que pateix epilèpsia. Quan la comunitat religiosa a la qual pertany ella i la seva família atribueix la malaltia a un cas de possessió diabòlica, decideixen sotmetre-la a un exorcisme.

DRAMA

Crash 

0.00 PARAMOUNT C.

Direcció: Paul Haggis Actors: Don Cheadle, Matt Dillon, Sandra Bullock, Jennifer Esposito, Thandie Newton País: EUA / Alemanya (2001) 122 minuts

Notícies relacionades

Drama premiat amb tres Oscars que enllaça les vides de diverses persones després d'un accident de trànsit: un policia principiant i el seu col·lega racista, un botiguer iranià i una parella rica.