Especials de Sant Cugat
TVE emet per a tot Espanya en català 'Tinc una pregunta...'
A Catalunya es veurà en directe, però TVE-1 l'oferirà en diferit a la resta de l'Estat
José Montilla, Joan Herrera i Alicia Sánchez-Camacho participen avui a l'espai
José Montilla, durant la seva intervenció al programa, el 2007. /
Comença el compte enrere per al 28-N a TVE-Catalunya. El centre de Sant Cugat se suma aquesta nit a la precampanya electoral amb una edició especial, per a Catalunya i a TVE-1 (22.15), de Tinc una pregunta per a vostèque, per primera vegada, els teleespectadors de la resta de l'Estat podran seguir en català, a través del sistema dual i de forma simultània, al canal 24 Horas (i en diferit, a TVE-1, a la 1.30). José Montilla (PSC), Joan Herrera (ICV-EUiA) i Alicia Sánchez-Camacho (PPC) intervenen en l'espai, que repetirà fórmula demà amb la participació d'Artur Mas (CiU), Joan Puigcercós (ERC) i Albert Rivera (Ciutadans).
La periodista María Casado moderarà els programes, en què 60 ciutadans de procedència, edat i professions diverses interrogaran els sis candidats que opten a la presidència de la Generalitat. A l'entrega d'avui, i seguint criteris de representació parlamentària, Montilla disposarà de 40 minuts per respondre, de manera individual i en directe, al públic; Herrera en tindrà 30 i Sánchez-Camacho, 20.
Realitzat per Juan Antonio Senante,Tinc una pregunta per a vostè-la versió castellana va obtenir l'Ondas al millor programa de tele el 2007- no ha escatimat mitjans per a aquesta posada de llarg: una unitat mòbil d'alta definició i 15 càmeres seguiran les incidències del plató que compartiran els 60 ciutadans i els tres polítics.
CONCENTRACIÓ // Amb l'objectiu d'evitar filtracions, les persones escollides per l'institut TNS Demoscopia -a partir de més de 6.000 trucades telefòniques- estan des d'ahir concentrades en un hotel. D'aquestes, un total de 37 treballen i exerceixen diferents professions, com un advocat, un metge, un artesà i una perruquera. Sis desocupats, sis estudiants, sis jubilats o prejubilats i cinc mestresses de casa completen el grup. Pel que fa a les afinitats polítiques, la selecció ha tingut en compte que el nivell de presència sigui equivalent als vots de les últimes eleccions.
Aquesta no és la primera vegada que aquest format, importat de la cadena francesa TF1, es fa a Barcelona. El 2007, TVE-1 va emetre dues edicions, en desconnexió i presentades per Lorenzo Milá, amb el president José Montilla i amb el líder de l'oposició, Artur Mas.
Després de l'emissió deTinc una pregunta per a vostè, TVE-1 oferirà només per a Catalunya (23.55) l'habitual edició de59 segons, que presenta Cristina Puig i que en aquesta ocasió (també desdoblada en dos dies) analitzarà les intervencions dels presidenciables al programa anterior. Hi intervenen els periodistes Joan Tàpia, del consell editorial d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, Jordi Barbeta, Àlex Sàlmon, Esther Vera, Xevi Xirgo i Josep Carles Rius.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
