Secció recomanada per

MISSATGERIA

WhatsApp compartirà amb Facebook el número de telèfon dels seus usuaris

Els creadors de l'aplicació afirmen que exploren noves formes de comunicació entre particulars i empreses

També afirmen que seguirà sense haver-hi anuncis a WhatsApp

vvargas33439180 san anselmo  california   april 06  in this photo illustrati160816123236

vvargas33439180 san anselmo california april 06 in this photo illustrati160816123236 / JUSTIN SULLIVAN

2
Es llegeix en minuts

Gir de 180 graus en l'estratègia de privacitat de WhatsApp. La companyia, que fa dos anys -quan va ser comprada per FacebookFacebook- va afirmar que no cediria informació dels seus usuaris a tercers, ara ha anunciat que compartirà amb la xarxa social més gran del món el número de telèfon dels seus usuaris, així com informació sobre la freqüència amb què aquests utilitzen el servei de missatgeria instantània.

"Com a empresa filial de Facebook, en els pròxims mesos començarem a compartir informació que ens permeti coordinar-nos millor i amb això millorar l'experiència entre serveis. Aquesta és una pràctica típica entre companyies que són adquirides per altres", explica WhatsApp en un comunicat en què avança canvis en els seus termes d'ús i política de privacitat.

Així, la xarxa social tindrà accés al número de telèfon que cada usuari utilitza per verificar el seu compte de WhatsApp, així com a dades sobre la freqüència amb què utilitza l'aplicació -entre elles, l'última hora de connexió-.

Segons la companyia, compartiran aquesta informació amb diferents objectius: millorar l'eficàcia publicitària servint anuncis que siguin més rellevants per als usuaris de Facebook i suggeriments per connectar amb persones conegudes i, per una altra banda, combatre abusos i missatges no desitjats a WhatsApp.

El servei reconeix que altres empreses filials de Facebook, com Instagram, també podran usar la informació de WhatsApp per a "activitats diverses", com suggerir quins comptes seguir.

Els usuaris del servei de missatgeria es podran negar que les seves dades s'utilitzin per "millorar experiències respecte a anuncis i productes", però no que Facebook conegui el seu número de telèfon i els seus patrons d'activitat a WhatsApp.

"De moment no tenim plans de compartir amb Facebook cap altra informació opcional que ens proporcioni, com el teu estat, nom o foto de perfil. Tampoc guardem els teus missatges un cop que van ser entregats", subratlla la companyia, que insisteix que tot i els canvis operarà "com un servei independent".

A més, recalca que els missatges xifrats continuaran sent privats -també per als ulls de WhatsApp- i que no vendrà, compartirà o donarà el número de telèfon dels usuaris als anunciants.

Ara bé, la connexió dels números de telèfon amb els sistemes de Facebook afavorirà que els usuaris vegin anuncis d'empreses amb què ja s'han comunicat amb anterioritat.

Els clients de WhatsApp rebran a partir d'avui una notificació amb els nous termes de privacitat, moment a partir del qual disposaran de 30 dies per acceptar-los en el cas que desitgin seguir utilitzant l'aplicació.

PRIMER CANVI

Es tracta del primer canvi de la política de privacitat del servei en quatre anys. Segons WhatsApp, aquestes modificacions responen als seus "plans per provar alternatives de comunicació entre usuaris i empreses en els pròxims mesos", així com per reflectir que són una companyia propietat de Facebook.

Aquesta comunicació amb empreses contemplarà supòsits com que una companyia aèria informi, via WhatsApp, de la cancel·lació d'un vol o un banc d'una transacció fraudulenta.

Tot i així, ha volgut deixar clar que seguirà sense haver-hi anuncis a WhatsApp i ha promès que l'experiència comunicativa amb companyies eludirà els missatges no desitjats.

Notícies relacionades

Després de l'anunci realitzat per WhatsApp, l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha confirmat que està analitzant els canvis de la política de privacitat del servei.

"Com es fa habitualment quan sorgeixen inquietuds respecte a l'impacte sobre la privacitat i la protecció de dades dels ciutadans, l'Agència Espanyola de Protecció de Dades està estudiant els canvis introduïts per la companyia de missatgeria en els seus termes d'ús i política de privacitat", han indicat a Efe fonts de l'AEPD.