BioCultura BCN 2025 arrenca amb ple total d'expositors i el suport del públic a la seva nova seu
La fira celebra la seva 31a edició a La Farga de l’Hospitalet amb més metres d’exposició, noves activitats i un impuls renovat al moviment ‘bio’ a Catalunya.

Del 29 de maig a l1 de juny, BioCultura celebrarà a Barcelona la 31a edició
Del 29 de maig a l'1 de juny, BioCultura celebrarà a Barcelona la 31a edició amb una gran novetat: el canvi d'ubicació al recinte firal de La Farga de l'Hospitalet, que ja es perfila com un èxit rotund. De fet, l'organització penjava fa setmanes el cartell de "sold out" d'expositors, una fita que no fa més que confirmar l'excel·lent arrencada d'aquesta nova etapa per a la fira, consolidada com el gran saló de referència a Espanya dedicat a la producció ecològica i al consum responsable.
"La nova ubicació està anant molt bé a la fira, fins i tot abans d'obrir portes", explica Juan Carlos Moreno, director comercial de BioCultura. “El fet que sigui un recinte tan ben connectat ha estat clau per a expositors i, sens dubte, ho serà també per a nous públics”.
Millor accessibilitat i més espai
Efectivament, aquest any serà més fàcil accedir a BioCultura BCN. La Farga és a 5 minuts a peu d'estacions de metro, rodalies, ferrocarrils i diverses línies d'autobusos. I si s'opta per anar-hi en vehicle privat, al mateix edifici, al Centre Comercial La Farga, hi ha 600 places d'estacionament, a les quals se n’hi sumen 248 més a la plaça de l'Ajuntament, a tan sols 7 minuts caminant.
A més, la nova ubicació brinda més espai, en oferir 8.500 m² de recinte firal, dels quals 2.060 m² estaran ocupats per més de 400 expositors, superant els 2.002 m² del Palau Sant Jordi en la seva última edició. També es guanyen espais funcionals, ja que, segons afirmen des de Vida Sana, entitat sense ànim de lucre i declarada d'Utilitat Pública que organitza la fira, “hi haurà 10 sales per a activitats, sales de més capacitat i de millor accessibilitat”. Tot i que el canvi suposa la pèrdua de la zona exterior habitual de l'anterior recinte, “les eco-foodtrucks i el menjador ecològic estaran ubicats dins del pavelló”, confirmen els organitzadors.

Després de tres dècades celebrant-se al Palau Sant Jordi, la fira es trasllada a un nou recinte /
La revolució ‘bio’ creix i es diversifica
Sobre el que els visitants es trobaran a BioCultura BCN, també hi ha alguna sorpresa. D'una banda, el nucli de la fira continuarà sent l'alimentació ecològica, un sector que cal protegir i impulsar perquè “Catalunya segueixi sent líder de la revolució ‘bio’” que s'està donant a la Mediterrània”. "Produïm molt, però encara consumim poc en comparació amb països com Suïssa, Alemanya o Dinamarca. Volem que l'aliment ecològic arribi a totes les llars, no només a les que ja estan convençudes. Aquesta és la millor manera de defensar els nostres entorns rurals, els nostres ecosistemes, la nostra salut, la nostra economia, la nostra cultura i el nostre clima".
A aquest lloable fi contribueixen també altres sectors “bio” que, de forma paral·lela a l'alimentació, han crescut de manera imparable en els darrers anys i que tindran el seu espai en aquesta 31a edició de BioCultura BCN. Es tracta, entre d'altres, de cosmètica ecològica certificada, tèxtil sostenible i productes d'higiene orgànics, tots en expansió i amb una forta presència de dones joves liderant projectes ecoemprenedors.
“Cada vegada hi ha més propostes, més varietat i més professionalització en aquestes àrees i això es nota a la fira”, assenyala Moreno. El mateix passa amb la suplementació, ja que “la gent busca productes i complements alimentaris per millorar la seva salut de manera més natural”, explica.
Pel que fa a les activitats programades durant el transcurs de la fira -més de 300-, el showcooking ecogastronòmic, el festival infantil MamaTerra, el showroom d'EcoEstÈtica o els concerts tornaran a ser part central del programa. A més, a la sala Biofilia s'abordarà com l'ecoansietat i els trastorns derivats del canvi climàtic afecten cada cop més la població catalana.

La fira comptarà amb més de 300 activitats paral·leles /
Generació Z i consciència verda
Notícies relacionadesUna oferta comercial i un espai per a la reflexió i l'activisme que, com auguren els organitzadors, atraurà un públic intergeneracional que s'ha renovat amb el pas dels anys.
Si bé, segons les enquestes, el públic sènior continua sent qui més gasta en productes ecològics, a les darreres edicions de BioCultura cridaven l'atenció “els passadissos plens de gent jove”, com explica Estrella Burruezo, responsable de xarxes socials de BioCultura. "L'anomenada Generació Z està formada per individus molt conscienciats, amb un missatge més emotiu i profund. Busquen salut i naturalesa en una societat cada vegada més malalta i tecnificada i no volen deixar el seu benestar en mans d'empreses amb interessos que estan per sobre de les persones i els ecosistemes”, adverteix.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig